Вимоги до товарних фідів
UA RU

Вимоги до товарних фідів

Товарний фiд - це файл у структурованому форматі, який містить детальну інформацію про товари вашого магазину. Інформація про товари та послуги повинна надаватись державною мовою, згідно Законодавства України. Підготовка якісного товарного фіду є ключовою умовою успішного розміщення магазину на hotline.

Ваш товарний фід може бути сформований в одному з наступних форматів:
  • Hotline XML - структурований формат, який дозволяє найбільш повно описати асортимент, умови продажу та доставки товарів вашого магазину.
  • Yandex YML - дозволяє описати асортимент, але має обмежені можливості у відображенні умов продажу та доставки товарів, оскільки в роботу беруться тільки ті теги й атрибути, які мають аналоги в нашому стандарті.
  • CSV, XLS (формат електронної таблиці) - не підходить для завантаження товарів з розділу "Одяг для спорту і відпочинку", для завантаження фідів, які містять товари з цього розділу, потрібно використовувати тільки формат XML (YML).
  • TXT (текстовий формат з роздільниками).

Перш ніж приступати до підготовки товарного фіду, необхідно ознайомитися з Правилами прийому товарних фідів. Недотримання цих Правил є підставою для відмови в публікації.


Способи завантаження товарного фіду на hotline

Для завантаження актуального товарного фіду на hotline.ua магазин вказує в акаунті посилання на файл, що опублікований в інтернеті. Для автоматичного завантаження активного фіду вкажіть в акаунті розклад. Термінове завантаження фіду можливе за допомогою кнопки "Оновити".

Файл в одному з форматів, що описані вище, має бути доступним для скачування по протоколу HTTP (S). Завантаження фіду за посиланням на HTML-сторінку не виконується. Не допускається використання авторизації для доступу до товарного фіду, а також використання JavaScript для перенаправлення або динамічного підвантаження файлу. Неприпустиме блокування доступу робота до скачування файлу.

Розмір товарного фіду не повинен перевищувати 150 тис. товарів. Для розділів Автозапчастини вхідний файл обмежується об'ємом 200 МБ або 1 млн товарних пропозицій; в разі перевищення цього обсягу, інформація для розділу Автозапчастини надається у вигляді кількох файлів.

По розділу Автозапчастини необхідно підготувати окремий фід, згідно наших рекомендацій.

Ви можете оновлювати свої пропозиції на hotline кілька разів на добу. Нові товари, яких ще немає в каталозі hotline, обробляються та додаються в каталог у робочий час.

Специфікація товарного фіду у форматі XML

Стандарт xml вимагає заміни деяких символів на еквівалентні їм символьні примітиви:

Символ Заміна
< &lt;
> &gt;
& &amp;
' &apos;
" &quot;

У товарному фіді стандарту XML заборонено використання символів, що не мають графічного представлення (з ASCII-кодами в діапазоні значень від 0 до 31, за винятком символів з кодами 9, 10, 13 - табуляція, перенесення курсора на новий рядок, повернення курсора на початок рядка).

Використання HTML-розмітки заборонено для всіх елементів товарного фіду.

Загальні елементи для всього товарного фіду

Елемент Опис
<?xml … ?>
обов'язковий елемент
Заголовок документа. Повинен починатися з першого рядка з нульового символу, в ньому вказується версія XML та інформація про кодування документу (UTF-8 або windows-1251).
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<price>
обов'язковий елемент
кореневий елемент XML-документу
<date> дата створення файлу в форматі РРРР-ММ-ДД ГГ:ХХ
<date>2013-05-25 17:00</date>
<firmName> назва магазину
<firmName>Супермаркет пилососів</firmName>
<firmId> унікальний ID (код) магазину, зазначений у Вашому акаунті та в текстах поштових повідомлень
<firmId>1234</firmId>
<rate> курс долара. Обов'язковий, якщо ціни в товарному фіді вказані в доларах. Якщо ціни дані в гривнях, можна залишити порожнім або не використовувати цей елемент
<rate>23.12</rate>
<categories>
обов'язковий елемент
обов'язковий елемент, який містить список товарних категорій магазину. Кожна категорія описується окремим елементом <category>
У тегу <id> вказується ідентифікатор категорії товару, ціле число не більше 18 знаків. Повинен бути унікальним і незмінним для однієї і тієї ж категорії товару для кожного завантаження товарного фіду.
У тегу <name> міститься назва категорії
Як опцію, можна задати ієрархічну структуру категорій за допомогою тегу <parentId>, у якому вказується ідентифікатор категорії, яка стоїть вище (батьківської)
<categories>
    <category>
       <id>1</id>
       <name>Комп'ютери, мережі</name>
    </category>
    <category>
       <id>2</id>
       <parentId>1</parentId>
       <name>Планшети</name>
    </category>
</categories>
<delivery> налаштування способів доставки для магазину
Читайте докладніше в розділі налаштування способів доставки товару
<store> інформація про пункти видачі. Атрибути:

id – унікальний ідентифікатор точки видачі. Ціле число, не більше 6 символів. Обов'язкове поле.

name – зручна для запам'ятовування назва точки (приклад: Салон на Подолі) українською мовою. Обов'язкове поле.

address – повна адреса пункту видачі українською мовою (приклад: Київ, вул. Хорива, 10). Обов'язкове поле.

coordinates - широта і довгота пункту видачі, допоможе точно відобразити його на карті (приклад: coordinates="50.45081,30.52361"). Необов'язкове поле.

workdays_from - час початку роботи у будні дні. Необов'язкове поле.
workdays_to - час закінчення роботи у будні дні. Необов'язкове поле.

mon_from – час початку роботи у понеділок. Необов'язкове поле.
mon_to – час закінчення роботи у понеділок. Необов'язкове поле.

sat_from – час початку роботи в суботу. Необов'язкове поле.
sat_to – час закінчення роботи у суботу. Необов'язкове поле.

sun_from – час початку роботи в неділю. Необов'язкове поле.
sun_to – час закінчення роботи в неділю. Необов'язкове поле.

tel - телефон пункту видачі. Необов'язкове поле.

<store id="1" name="Салон на Подолі" address="Київ, вул. Хорива, 10" coordinates="50.46629756808269,30.515580557670187" workdays_from="9:00" workdays_to="21:00" sat_from="10:00" sat_to="18:00" sun_from="10:00" sun_to="18:00" tel="+380931234567"></store>

<store id="2" name="Смарт-Плаза" address="Київ, пр. Перемоги, 24" coordinates="50.45145794465848,30.46873581153247" workdays_from="10:00" workdays_to="20:00" sat_from="11:00" sat_to="18:00" sun_from="11:00" sun_to="18:00" tel="+380931234567"></store>

Елементи для опису товарів

Елемент Опис
<items>
<item>

обов'язкові елементи
елементи містять список товарів продавця, кожна товарна пропозиція описується окремим елементом <item>
<id>
обов'язковий тег
ідентифікатор товарної пропозиції в базі магазину.
Довжина - до 20 символів, може містити цифри, латинські літери, знаки - (мінус) і _ (підкреслення). Повинен бути унікальним і незмінним для одного і того ж товару від завантаження до завантаження товарного фіду.
<id>3278</id>
Важливо! Якщо товар було видалено з фіду, забороняється використовувати його id для іншого (нового) товару.
<categoryId>
обов'язковий тег
ідентифікатор категорії товару з блоку <categories>.
Товар може належати тільки до однієї категорії. Кінцева категорія, до якої віднесено товар у товарному фіді, повинна відповідати аналогічній в каталозі Хотлайн: Рубрикатор hotline.ua
<categoryId>2</categoryId>
<code> код моделі (артикул від виробника)
Обов'язковий у випадках, описаних у Вимогах до контенту товарних фідів.
<code>n456-5300em-2010</code>
Забороняється вказувати в тегу інформацію, яка не є артикулом від виробника (наприклад, внутрішні коди магазину, назви товарів і т.п.).
<barcode> штрихкод товару, зазначений виробником
<barcode>48607830</barcode>
<vendor>
обов'язковий тег
виробник товару
Дозволено вказувати тільки одного виробника товару. У тегу <vendor> заборонено вказувати країну-виробника товару.
<vendor>Apple</vendor>
<name>
обов'язковий тег
назва моделі товару
Дозволено зазначення тільки однієї моделі товару, без переліку. Заборонено вказувати будь-яку рекламну та іншу інформацію, що не стосується до назви товару.
Детальніше про коректні назви моделей товарів дивіться в Вимогах до контенту товарних фідів
<name>5300 ExpressMusic black</name>
<description> опис товару
На сайті не відображається
Використовується для формування характеристик в карточках товарів у випадках, які передбачені Вимогами до контенту товарних фідів.
<description>Контактна лінза К-ть в упаковці: 6 лінз; Кривизна: 8.6; Діаметр: 14.5; Вісь: 50; Циліндр: -1.25; Матеріал: Senofilcon A; Тип матеріалу: Силікон-гідрогель; Термін заміни: Ні; Режим носіння: денний/2 тижні/1 тиждень;</description>
Забороняється вказувати в описі слова, які не мають відношення до характеристик товару.
<url>
обов'язковий тег
посилання переходу на сторінку товару на сайті магазина
<url>https://shop.ua/1/2/123.html</url>
Важливо! Посилання в фіді мають вести на україномовні сторінки саме того сайту, який вказано в анкеті магазину.
<image> посилання на зображення товару на сайті магазина
Можливі формати зображення товару: JPEG (бажано) або GIF/PNG (без прозорих областей). Шлях до файлу зображення повинен містити виключно латинські букви, цифри, знак «мінус», знак підкреслення. Забороняється вказувати посилання на зображення, які не мають відношення до зовнішнього вигляду товару.
<image>https://shop.ua/img/1/2/123.jpg</image>
Для показу товару потрібно використовувати білий фон.
На зображенні не повинно бути будь-яких написів (логотипів бренду, текстів, посилань, водяних знаків і ін.).
Заборонено розміщувати зображення, які не є фотографією товару (заглушки "немає фото", "фото очікується" і т.п.).
<priceRUAH>
обов'язковий тег
актуальна роздрібна ціна товару в гривнях з урахуванням всіх податків
<priceRUAH>1000</priceRUAH>
<priceRUSD> актуальна роздрібна ціна в доларах.
<priceRUSD>170.50</priceRUSD>
Якщо ціни в товарному фіді вказані тільки в доларах, обов'язково вказувати курс перерахунку у тегу <rate>
В карточках товарів відображаються тільки ціни в гривнях.
<stock> доступність товару.
На сайті інформація не відображається.
За допомогою цього тегу за запитом клієнта можливе налаштування фільтру завантаження з нашого боку.
Можливі значення:
  • В наявності
  • Під замовлення
  • Немає
Товар зі статусом “Немає” на сайт не завантажується.
Інші значення тегу прирівнюються до пустого значення, або до відсутності тегу. В загальному випадку такі товари завантажуються на сайт. Виключити їх із завантаження можна за допомогою фільтру, який налаштовується менеджером за запитом клієнта.
<stock>В наявності</stock>
<guarantee> термін і тип гарантії (офіційна від виробника або власна від магазину)
Стандартно термін гарантії вказується у місяцях. Якщо необхідно вказати термін гарантії у днях, слід використовувати атрибут unit="days"
За допомогою атрибуту type можна вказати тип гарантії:
type="manufacturer" - товар забезпечується офіційною гарантією виробника
type="shop" - товар забезпечується гарантією магазину
<guarantee type="manufacturer">12</guarantee>
<guarantee unit="days" type="shop">7</guarantee>
<region> регіон (обласний центр, українською мовою) показу пропозиції. Вказується через кому.
Примітка. Якщо не вказано регіон, пропозиція показується в містах всіх областей. Якщо регіон вказано і в фіді, і на сторінці Налаштування показів товарних пропозицій в акаунті магазину, пріоритет буде у значень з фіда.

<region>Одеса</region>
<shipping> термін "Відвантаження зі складу"
Ціле число або діапазон цілих чисел - кількість днів, необхідних для підготовки товару до відвантаження (доставки на точку самовивозу або на відправку). Виводитись інформація буде в межах заданих діапазонів:
  • "сьогодні" - при значенні 0
  • "1-2 дні" - при значенні 1 і 2
  • "3-6 днів" - при значеннях 3, 4, 5 і 6
  • "7-14 днів" - при значеннях від 7 до 14 включно
  • "більше 14 днів" - при значеннях більше 15.

Якщо магазин передає діапазон днів, значущою вважається максимальна кількість днів.

Якщо даний параметр вказаний, на сторінці товару буде виведена фраза виду: "Відвантаження зі складу: сьогодні".

Якщо даний параметр не вказано, то на сторінці товару буде виведена фраза "Відвантаження зі складу: уточнюйте у продавця".

<shipping>1</shipping>

Якщо потрібно вказувати різні часові рамки для товарів магазину при відвантаженні зі складу «сьогодні», ви можете вказувати час, до якого відбудеться відвантаження конкретного товару за допомогою атрибутів workdays, sunday та saturday, що відповідають за Понеділок-П'ятницю, Суботу та Неділю.

<shipping workdays="16:00" sunday="14:00" saturday="18:00">0</shipping>

Якщо ж вам достатньо одних і тих самих налаштувань для всього товарного фіду, ви можете вказати ці години в акаунті магазину (сторінка Параметри відвантаження).
<param name="Країна виготовлення"> Країна виготовлення товару
<param name="Країна виготовлення">Україна</param>
<param name="XXX"> Для передачі технічних характеристик товарів через фід необхідно, щоб назви параметрів, одиниці виміру (якщо такі потрібні) і значення відповідали структурі характеристик в обраному каталозі. Ознайомитися з набором характеристик по кожному каталогу можна тут: Вимоги до контенту товарних фідів
Важливо: найменування і коди моделей повинні відповідати формату, що передбачений виробником. Найменування не повинно містити зайвої описової інформації.
<param name="Назва">Значення</param>
<delivery> способи доставки для товарної пропозиції
Читайте докладніше у розділі налаштування способів доставки товару
<condition> Стан товару. Заповнюється у випадку, якщо потрібно вказати стан товару, що відрізняється від "новий". Можливі значення: 0, 1, 2, 3. Де 0 - "новий", 1 - "refurbished" (заводське відновлення, без ознак використання (Refurbished Grade A)), 2 - "знижений у ціні", 3 - "був у вжитку (в тому числі Refurbished Grade B, C)".
Товари, що були у вжитку, на сайт не вигружаються.
Якщо стан товару не вказано, товар відображається як "новий".
<custom> Поле custom використовується для відбору товарів в Управлінні аукціонними ставками. Читайте докладніше в розділі Аукціон Hotline. Ціле число
<custom>1</custom>
Для застосування поля custom обов'язкова присутність в товарному фіді <id> товару
<payment> Інформація про способи оплати для товарної пропозиції. Читайте докладніше на сторінці Передача інформації про комісії при різних способах оплати