Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати зимові шини: дорогі лідери ринку 2016 року і дешеві "сірі мишки"

Зима, як завжди «несподівано», приходить 1 грудня. Частина водіїв починають шукати зимові шини тільки з першим снігом, ризикуючи своєю безпекою. Але відповідальні автолюбителі готують автомобіль до зими заздалегідь. Якщо ви з таких, у вас ще є час прочитати наш гід, вибрати хороші шини, встановити їх до початку черг на шиномонтажі і без побоювань зустріти зиму.

Как выбрать зимние шины #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Зима, як завжди «несподівано», приходить 1 грудня. Частина водіїв починають шукати зимові шини тільки з першим снігом, ризикуючи своєю безпекою. Але відповідальні автолюбителі готують автомобіль до зими заздалегідь. Якщо ви з таких, у вас ще є час прочитати наш гід, вибрати хороші шини, встановити їх до початку черг на шиномонтажі та без побоювань зустріти зиму.

Раніше ми вже багато розповідали про вибір шин взагалі: сезонність, малюнок протектора, актуальність шипів в залежності від умов експлуатації тощо.

Однак, коли мова заходить про вибір товару, то хочеться конкретики, тому ми підготували матеріал з оглядом актуальних новинок.

Лідери ринку: знайомі всі обличчя

Шинний модельний ряд не оновлюється щороку. Найчастіше виробник випускає одну нову шину свого класу раз на 2-4 роки і далі йде розвиток лінійки: версія для кросоверів (зазвичай з приставкою SUV), більше доступних розмірів, поліпшення гумової суміші, зміна кількості/рядності шипів.

Так вийшло й цього разу. Ще до минулого сезону багато лідерів ринку випустили свої важливі оновлення в різних класах.

Зимова гума європейського класу добре поводиться на сухій та мокрій дорозі, гарантує відмінне управління на асфальті, економить паливо, але боїться сильних морозів, великої кількості снігу та льоду.

В цьому класі головні ролі грають:

Как выбрать зимние шины #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Одна з найбільш важливих новинок зими 2016 року – європейська зимова шина Continental Winter Contact 860. Виробник запевняє, що за рядом параметрів ці шини стали краще попередників на 10%. З урахуванням взагалі дуже високого класу шин Continental, можна з упевненістю говорити, що перед нами один з лідерів свого класу

У класі арктичних зимових шин або т.зв. липучок з'явилася Nokian Hakkapeliitta R2 – продажі також стартували ще торік. З нею гідно конкурують Continental Viking Contact 6 та GoodYear UltraGrip Ice 2.

У всіх випадках мова йде про максимально м'яку зимову нешиповану покришку, яка пристосована для руху кригою/снігом і має замінити шиповану шину: максимальний «зачіп» завдяки великій кількості ламелей, дуже м'який склад гуми, яка не «дубіє» навіть на сильному морозі; гострі боковини для прорізування снігу. Нехай навіть з невеликим збитком для керованості або економії палива.

Потрібні справжні шипи? Тоді дивимося на:

Все це відмінні шиповані шини, які максимально націлені на прохідність, глибокий сніг, зледенілу дорогу. Але на чистому асфальті вони виявляються злегка гучними, поступаються в керованості європейським зимовим шинам і можуть збільшити витрату палива. Крім того, гарні шиповані шини від лідерів ринку, як правило, досить дорогі.

Хочете дешевше? Тоді дивіться шини «другої лінії».

Приміром, компанія Nokian, у якій топові моделі шин зазвичай одні з найдорожчих на ринку, нещодавно представила парочку новинок бюджетної лінійки Nordman.

По-перше, це арктична липучка Nokian Nordman RS2 – спадкоємець Nokian Hakkapeliitta R 1-го покоління, яка ще пару років тому вважалася лідером свого класу.

По-друге, шиповані шини Nokian Nordman 5, які також «виросли» зі злегка застарілої версії Hakkapeliitta. Стали шини гірше від зміни назви? Навряд чи.

Аналогічна історія з шинами Sava Eskimo Stud, які явно нагадують GoodYear UltraGrip Extreme.

Гідну конкуренцію лідерам ринку складають зимові шини Gislaved. З актуальних моделей компанії можна придивитися до відносно свіжої Gislaved Nord*Frost 100 (шипована шина для сильної зими) і вже добре відомої Gislaved Euro*Frost 5 (європейська зимова шина).

Как выбрать зимние шины #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Одна з найбільш очікуваних новинок – шиповані зимові шини Gislaved Nord*Frost 200. Це шина для суворої зими, сильних морозів, великої кількості снігу і льоду. З огляду на досвід і спеціалізацію компанії на виробництві зимових шин, а також щільну роботу з відомими компаніями, від 200-х можна чекати високих результатів – на рівні лідерів ринку. Але за меншу ціну

Серед популярних і вдалих японських моделей відзначимо Bridgestone Blizzak VRX, які злегка бояться мокрої дороги, але відмінно «тримають удар» на ямах і вибоїнах.

Слід зазначити і розвиток Hankook – схоже, що останні новинки компанії (фрикційні шини Hankook Winter i*Cept RS2 W452, шиповані шини Hankook i*Pike RS Plus W419D) виступають вже дуже міцними середнячками, вони впритул знизу підтискають лідерів ринку, але не лякають їх ціною.

Хоча оновлена модель Hankook i*Pike RS Plus W419D ще не дісталася України, проте оригінальні шиповані шини Hankook i*Pike RS W419 відмінно себе показали в тестах. Серед інших популярних корейських нових моделей – зимова шипована шина Kumho WinterCraft ICE Wi31

Как выбрать зимние шины #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Зимові шини Hankook Winter i*Cept RS2 W452 візуально нагадують лідерів класу європейських зимових шин

Що стосується зовсім вже недорогих шин, то обов'язково зверніть увагу на:

Все це недорогі шини, які можуть в чомусь поступитися навіть покришкам середнього рівня, розглянутим трохи вище, але в цілому збалансовані та позбавлені явних провалів в характеристиках.

Водночас цінова різниця дуже помітна: часом за пару покришок лідерів ринку можна купити 4 недорогих шини.

«Сірі мишки»: хто є хто

Цікаву компанію, яка зібралася в першій частині гіда, об'єднує одне – ці шини можна знайти в тестах профільних автомобільних ЗМІ, прочитати про них відгуки, переглянути офіційні сайти виробника. Отже, можна знайти певну інформацію, яка допоможе визначитися з покупкою.

Однак часто в продажу є шини, про які складно (якщо взагалі можливо) знайти інформацію і зрозуміти, що це за товар.

Ціни настільки привабливі, що складно втримаються від придбання. І покупець, проти волі, перетворюється на випробувача шин. Спробуємо розібратися?

Так, тут часто зустрічаються азійські шини, з яких найвідоміші Sunny Tire та WANLI. Обидва бренди в одній промисловій китайській групі, їх найпопулярніші зимові шини є близнятами.

Крім того, в Україні ще популярні:

  • Nankang (Тайвань, Китай, один з найбільших виробників шин в Азії);
  • Maxxis (Тайвань, Китай, потужне представництво в США).

Окремо варто згадати і шини ТМ LASSA – турецькі покришки, які виробляються компанією Brisa, що існує з 1974 року і співпрацює з Bridgestone.

Серед шин Lassa досить популярна лінійка Snoways, а також у продажу часто можна знайти Lassa ICEWAYS, які явно нагадують в минулому популярні Bridgestone Ice Cruiser 7000.

Також варто відзначити шини Laufenn – це дуже молодий бренд, який був заснований шинним гігантом Hankook. Сегмент для Laufenn описується як «правильний вибір за нормальні гроші». Тобто це зовсім не бюджетні та спрощені шини, швидше це добротний середній клас.

Компанія Hankook сьогодні йде все вище в ієрархії шинних брендів, вона націлена на конкуренцію з лідерами ринку – потрібні досконаліші шини, які будуть й дорожчими. У Hankook є ряд застарілих моделей, які продаються дешево; але рано чи пізно їх виробництво буде припинено та вони підуть з ринку.

Як результат, незабаром у Hankook може утворитися порожня ніша – шини для сучасних покупців на звичайних автомобілях: вони не купуватимуть застарілу покришку, але й переплачувати за вузькоспрямовані напрацювання не хочуть.

Ось це і є ніша Laufenn – добротна шина, середній клас; не дешево, але й не дорого; гарна якість і збалансовані характеристики для звичайного водія та звичайного автомобіля. Якщо хочете, то Laufenn в структурі Hankook нагадує позиціювання лінійки Nordman у компанії Nokian.

Как выбрать зимние шины #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Зимові шини Laufenn вже представлені у двох моделях. Причому обидві зовсім не "застарілі" або "обмежені" в технологіях: V-подібний рисунок протектора з насічками в формі ікла, сучасна гумова суміш, багаторядна ошиповка, насоси для відкачування води.

Ці марки вже настільки поширені на небагатих ринках, що профільні автомобільні ЗМІ іноді включають їх у свої шинні тести. І якщо в тестах літніх шин вони намагаються конкурувати з іншими недорогими шинами, то з зимовими шинами поки все не настільки добре.

Загальний висновок – подібні шини не можуть змагатися з гарними зимовими шинами: їх часто підводить незбалансованість характеристик і проблеми з керованістю.

Проте виробники не перестають покращувати якість своїх товарів. Наприклад, в одному з актуальних тестів (зима 2015/2016) нешиповані зимові шини Maxxis SP-02 в загальному рейтингу обійшли недорогі японські шини, та ще й показали гарні результати гальмування та керованості.

Кілька років тому інші шини Maxxis – Presa Snow і Presa Spike – також гідно виступили в тесті зимових шин вже іншого профільного ЗМІ, обійшовши в загальному рейтингу актуальні шини інших китайських брендів і навіть злегка застарілі корейські, українські та японські.

Как выбрать зимние шины #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Зимові шини Maxxis SP-02 непогано проявили себе в складному порівняльному тесті одного з профільних автомобільних ЗМІ

Дуже схоже, що з Maxxis зароджується новий «міцний середній клас». Крім того, прориву можна чекати і від Lassa: швидке оновлення модельного ряду і тісна співпраця з Bridgestone обов'язково має принести свої плоди, і від Laufenn (у якій спочатку за спиною стоїть потужна компанія Hankook).

А якщо... наварка?

Складна економічна ситуація призвела до того, що багато покупців шукають максимально доступні шини, які можуть бути дешевше навіть розглянутих вище українських, китайських і турецьких моделей.

І звертають свою увагу на те, що ми раніше знали лише з розмов далекобійників – «наварка»: наварні шини або, максимально правильно, відновлені шини.

Суть проста: береться внутрішня основа (корд і внутрішні шари гуми) зношеної шини, у якій вже практично немає протектора, і поверх них кріпиться («наварюється») новий протектор.

Спочатку наварні (відновлені) шини з'явилися у світі вантажних автомобілів і автобусів, у яких висока «ціна питання» однієї шини.

Причому цей підхід настільки себе виправдав, що відновленням шин стали займатися навіть світові лідери шинного ринку – наприклад, Michelin і GoodYear.

Потім з'явилися наварні шини і для легкових автомобілів і сьогодні в нашому каталозі шин представлено вже кілька брендів, які займаються «наваркою»: ProfilTargumGrandTour.

Причому два перших шинних бренда – Profil і Targum – вже активно зайшли на ринок України, надаючи покупцям безліч моделей і розмірів і до десятка продавців на одну шину. А це означає конкуренцію та можливість зниження ціни.

Как выбрать зимние шины #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Арктична зимова шина Profil Alpiner – мабуть, найпопулярніша з «наварок» на сьогодні. Професійних тестів шини немає, але у відгуках користувачі відзначають гарну прохідність глибоким снігом і м'якість на асфальті – традиційні якості арктичної зимової шини. В асортименті виробника також можна знайти і європейські зимові шини

В цілому до відновлених шин ставлення поки різне. Наприклад, Profil і Targum виробляються в Польщі, заводам вже за кілька десятків років, плюс у компаній є багаторічний досвід відновлення вантажних шин і зазвичай використовується малюнок протектора відомої і вдалої шини від лідера ринку.

Поки немає незалежних тестів профільних ЗМІ і не зрозуміло, яка використовується основа, в якому стані корд і наскільки міцно «приварений» протектор.

Так що вибрати?

Якщо є бюджет - беріть шини від лідерів ринку або їх родинних брендів «другої лінії», описані в першій частині гіда. Тут вже точно не прогадаєте, до того ж всі провідні гравці за останні рік-два оновили свої зимові шини, і вони вже приїхали в Україну.

Якщо обмежені в фінансах - тоді дивіться недорогі українські або закордонні шини.

Паралельно можна глянути й на китайські або відновлені шини, які згадувалися в другій частині гіда – деякі з них цілком гідні покришки.

Вдалого вибору!

Автор: Роман Мельниченко

Як вибрати Автошини
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити