Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати акустичні системи для студій і сцени

Акустична система на сцені або студії є головним і основним інструментом, який виконує функцію відтворення звуку. Так як аудіосистема є найважливішою ланкою будь-якого концертного або студійного звукового тракту, до неї пред'являються досить суворі вимоги. Таким чином, від якості акустики залежить якість звуку. Якщо ви вирішили відкрити свою звукозаписну студію або плануєте виступати на сцені, вам слід подумати про професійну акустику.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Акустична система на сцені або студії є головним і основним інструментом, який виконує функцію відтворення звуку. Так як аудіосистема є найважливішою ланкою будь-якого концертного або студійного звукового тракту, до неї пред'являються досить суворі вимоги. Таким чином, від якості акустики залежить якість звуку. Якщо ви вирішили відкрити свою звукозаписну студію або плануєте виступати на сцені, вам слід подумати про професійну акустику.

Вибір у даному випадку, звичайно, непростий. Адже на даний момент асортимент професійної акустики досить великий. На жаль, покупець не завжди може бути впевненим у якості продукції, так як часто пристрої не відповідають заявленим до них характеристикам. Якщо ви стали «щасливим» власником подібного студійного монітора або колонок, то можете навіть не сподіватися на якість запису або хороший звук на концерті.

Щоб уникнути такого негативного перебігу подій, в цьому матеріалі ми з вами постараємося розглянути основні характеристики концертного та студійного обладнання, а також торкнемося деяких тонкощів, які допоможуть вам зробити правильний вибір.

Концертні та студійні акустичні системи мають багато відмінностей між собою, так як робота в студії та на концерті - це мало схожі умови. Тим більше, що перед студією і концертом ставляться різні вимоги. Тому давайте з вами подальший наш огляд аудіотехніки розділимо на дві частини. Перша буде присвячена студійній акустиці, а друга - концертній.

Студійна акустика

Найважливішим моментом у процесі аудіовиробництва є акустичний контроль під час процесу запису звуку в студії. Так, звукорежисеру необхідно чітко контролювати всі етапи роботи (частоти звукового сигналу, його динаміку, тембр і баланс).

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

2-смуговий студійний монітор KRK RP6 G3 потужністю 68 Вт має ясний і прозорий звук з м'якими і багатими басами

Якщо порівнювати домашню акустику з тією, яка використовується у студії, то в першому випадку виробники намагаються запропонувати своєму покупцеві максимальні зручність і комфорт під час прослуховування. Для цього необхідно зробити так, щоб звук, який доноситься з колонок, був максимально згладженим і прикрашеним. Але смаки кожної людини різні. Для когось буде приємніше слухати з посиленим басом, а хтось захоче отримати більше високих частот. На допомогу приходять еквалайзери. В результаті кожен отримає саме той звук, який йому більше подобається.

Студійні монітори

Компанії-розробники професійного звуку зазвичай мають у своєму арсеналі пропозицій студійні монітори. Основне завдання даного обладнання - максимально точно, без будь-яких спотворень, передати записаний звуковий сигнал. Нерівномірність у амплітудно-частотній характеристиці такої системи вкрай неприпустима. Якщо говорити про реалізацію такої техніки, то вона досить складна. Ця складність полягає в тому, що під час її проектування необхідно проводити досить трудомісткі розрахунки звукопідсилення. Крім того, необхідно підбирати матеріали для корпусу з мінімальними значеннями відхилень. Весь цей процес необхідний для того, щоб звукорежисер на кожному етапі запису та зведення звукового матеріалу мав можливість адекватно оцінювати всі частотні характеристики, динаміку, баланс і забарвлення звукових потоків. Звичайно, належна якість матеріалів та складні технологічні рішення роблять підвищеною вартість студійного монітора. Якщо порівнювати професійну аудіотехніку з домашньою, то в останньому випадку не обов'язково дотримуватися таких суворих критеріїв, так як «домашній» звук можна налаштувати за допомогою еквалайзера. Якщо звукорежисер буде використовувати для моніторингу виключно техніку для дому, то в такому випадку він буде необ'єктивно сприймати матеріал під час запису. Це призведе до низької якості записаного матеріалу. Тому не рекомендується економити на студійній апаратурі.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Alesis MONITOR ONE MKII - студійний монітор потужністю 120 Вт, що має чудову якість звуку та надзвичайно рівну частотну характеристику. Застосування технології SuperPort дозволяє уникнути ефекту «захлинання»

Найкращим рішенням для студії звукозапису буде використання 3-ступінчастої системи моніторингу. Під цим терміном мається на увазі наявність трьох різних студійних моніторів: ближнього поля, середнього і дальнього. Перший тип моніторів зазвичай встановлюється близько до звукорежисера та використовується для контролю амплітудно-частотної характеристики, динаміки запису, а також під час зведення окремих доріжок. Монітори середнього поля мають більш сильну потужність і теж успішно застосовуються для запису, обробки та зведення, імітуючи при цьому звучання з уже великим тиском. Дальні монітори звукорежисер використовує для остаточного налаштування звукових потоків.

Активна акустика

У конструкції такого виду акустики є вбудований підсилювач, завдяки чому забезпечується його зворотний зв'язок з динаміками колонок. Крім того, подібне рішення дозволяє добитися хорошого звуку за невеликих розмірів самої акустики. В активній акустиці компанія-виробник на першому етапі проектування системи підбирає найкращу сумісність її компонентів, що звільняє звукорежисера від підбору підсилювача для колонок. Цим також гарантується стабільна та довговічна робота всієї акустичної системи в цілому. Крім цього, компанії у своїх активних системах використовують два підсилювача (окремо для високих і низьких частот), що теж веде до значного поліпшення параметрів акустики. Також використовуються DSP-процесори, у яких присутні попередні налаштування для поліпшення звуку.

Концертна акустика

Концертні (сценічні) монітори

Це вид акустичних систем, який застосовується зазвичай на концертному майданчику для додаткового звукового поля, за допомогою якого виконавець під час свого виступу буде орієнтуватися у звучанні.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Сценічний монітор Proel WD15A в легкому та портативному корпусі дозволить створити на сцені ідеальну деталізацію і досить хороший рівень звукового тиску

Сценічні монітори бувають двох видів: підлогові або похилі та бічні. Монітори першого виду використовуються для подачі звуку виконавцю з максимальною точністю і досить високим рівнем тиску. Косокутна форма такої техніки дозволяє розташовувати її під різними кутами нахилу. Монітори бічного типу зазвичай потрібні для збільшення гучності загальної моніторної системи на концертному майданчику. Їх розміщують по краях сцени. У якості бічних моніторів часто застосовують звичайні концертні акустичні системи. Звукорежисери і музиканти таку акустику називають «прострілами».

пасивна акустика

Пасивна акустична система являє собою простий дерев'яний ящик з динаміками і спеціальним фільтром, який ділить смуги частот. На відміну від активної акустики, у такій системі відсутній підсилювач потужності, що робить необхідним його підбір і придбання. Позитивним моментом у відсутності підсилювача виступає можливість ретельного його підбору. Перед вами відкривається широкий вибір моделей, серед яких можна підібрати те, що підходить саме вам. Крім того, ви зможете більш тонко налаштувати всю систему.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Пасивна акустична система Soundking SK M215 потужністю 600 Вт має хороші технічні характеристики і є хорошим вибором для нічних клубів і ресторанів

Серед інших плюсів пасивних акустичних систем виділяють легкість у комутації та надійний захист від опадів.

Недоліками подібних систем вважаються велика вага та величезна кількість акустичних компонентів.

Вбудована акустика

Протягом декількох минулих років вбудована акустика використовувалася виключно в барах, ресторанах і торгових приміщеннях. Про розміщення на концертних майданчиках подібної техніки не могло бути й мови через низьку якість звуку. Однак за останні роки ситуація змінилася у кращу сторону. Сама конструкція вбудованої техніки мало чим відрізняється від звичайної підлогової акустики. Винятком лише є методи кріплення. Виробники пропонують досить швидкі та легкі методи монтажу. Найпопулярнішим з них є встановлення у листок гіпсокартону. Кожна модель такої акустики поставляється зі спеціальною захисною решіткою і прокладкою, яка захищає динамік від пилу. Решітка, в залежності від інтер'єру приміщення, може бути забарвлена ​​в будь-який колір.

Відзначимо, що подібного роду акустика може бути вбудована як у стіну, так і в стелю. Стінова конструкція може бути встановлена ​​навіть у закритому корпусі. Така акустика за якістю звуку порівнянна з найкращими класичними підлоговими системами.

Вбудована акустична система має ряд переваг. Серед них: висока якість звуку завдяки кращим драйверам, регулювання напряму звукової хвилі за рахунок шарнірної конструкції.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #6 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Стельова акустична система AMC PC 8TX ідеально підійде для фонового звучання і системи групового оповіщення будь-якого бару чи ресторану

Слід згадати і вбудовувані сабвуфери. Вони бувають як у закритих корпусах, так і без них. Найпростішим варіантом є простою низькочастотний динамік. Встановлення сабвуфера повністю ідентичне будь-якій іншій вбудованій акустиці. Він може бути вмонтований у стіну, стелю, підлогу. Так як сабвуфер є пасивним гучномовцем, то йому необхідний підсилювач.

Сабвуфер

У концертних залах найбільшою проблемою є низькі частоти, якість яких безпосередньо залежить від безлічі факторів (зсув фази сигналу, стіни залу та ін.) Правило фізики свідчить, що звукова хвиля з частотою 80 Гц дорівнює 5 м. Зрозуміло, що в такому разі розмір джерела звуку повинен відповідати довжині хвилі. На жаль, з «басами» такий варіант не проходить. Тому звукорежисер повинен застосовувати інші варіанти для забезпечення якості щільності низьких частот. Якщо, наприклад, взяти сучасну танцювальну музику, то в цьому випадку «баси» займають не менше 80% всієї звукової енергії. Така складність у налаштуванні робить необхідним застосування спеціальної акустики, яка, називається сабвуфером. Конструктивно цей пристрій складається з колонки, яка видає виключно смугу низьких частот. На концертних майданчиках з великою кількістю звукового обладнання сабвуфери використовуються в поєднанні з широкосмуговою акустикою і розміщуються на підлозі. Так як для низькочастотних смуг не має значення спрямованість сабвуфера, то і для розташування такої техніки немає чітких інструкцій. Це стосується також і будь-яких перешкод на шляху поширення низьких частот. Якщо ви, наприклад, закриєте будь-який динамік на колонці, то таким чином заглушите його звук. У випадку з сабвуфером так не вийде, навіть якщо ви закриєте його передню частину чимось більшим. Така особливість низьких частот досягається за рахунок їх високої енергії та великої довжини звукових хвиль.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #7 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Сабвуфер Soundking SK F115S потужністю 600 Вт має чудовий дизайн і невеликі розміри, які забезпечать максимальну мобільність при хорошому звучанні

Загальні рекомендації з вибору акустики

Отже, ознайомившись з основними видами і характеристиками студійної та концертної акустики, слід зазначити основні критерії її вибору. Для покупки потрібного вам обладнання ви повинні чітко визначитися, що вам потрібно, і дати відповіді на наступні питання, - від цього залежить якість вашої майбутньої звукової системи і сума витрачених на неї грошей.

Цілі використання акустики. Перед тим, як шукати конкретні моделі обладнання і придивлятися, вам потрібно визначити для себе цілі його використання. Що вам потрібно: студія або концертний виступ?

Види акустики. Більшість виробників аудіосистем створюють конкретні моделі, «заточені» для того чи іншого виду використання (автомобіль, будинок, сцена, студія). Залежно від того, де потрібно буде відтворювати звук, вибирається певний вид акустики.

Місцезнаходження акустики. Відразу необхідно згадати про одне важливе правило: навіть найкраща та дорога звукова техніка буде звучати погано в невідповідних для неї акустичних умовах. Ідеальний варіант - це планувати приміщення паралельно з вибором акустики. Але на концертних майданчиках немає такої можливості, тому тут все залежить від звукорежисера.

Форма корпусу акустики. Як вже було сказано вище, акустика для сцени і студії відрізняється не тільки технічними характеристиками, але також і формою виконання. Плануючи обладнати свою студію, звертайте увагу на підлогову акустику. Якщо ж ви хочете виступати в клубі або на стадіоні, то подивіться у бік сабвуферів, моніторів і стельових рішень.

Как выбрать акустические системы для студий и сцены #8 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Портативна система звукопідсилення Yamaha Stagepas 400i потужністю 400 Вт має мікшер і пару досить легких пасивних колонок. Система з поліпшеним дизайном забезпечить високоякісний звук на будь-якому рівні гучності

Технічні характеристики. Насамперед варто звернути увагу на кількість динаміків у колонці. Якщо студійна акустика може мати їх два або три, то концертна установка може налічувати десятки.

Якщо ви хочете купити акустичну систему з найбільш чистим звуком, ознайомтеся з її номінальною потужністю. Цей параметр відображає реальну потужність звуку. Номінальна потужність повинна бути у 2-4 рази менше максимальної.

Номінальний опір відображає електричний опір колонки при певній потужності. Під час вибору переконайтеся, що цей параметр для акустики не нижче, ніж у підсилювача.

Визначаючи для себе кращу акустику, уточніть її чутливість. Ця технічна характеристика визначається у тому, як буде звучати динамік без спотворень, коли на нього буде подаватися найтихіший і найгучніший сигнали. Хороший показник чутливості - 80-90 Дб.

Параметр коефіцієнта нелінійних спотворень відображає рівень спотворення звукового сигналу при додаткових спектральних складових, які у ньому виникли. Нормальним значенням параметра для аудіосистеми вважається 1-10%.

Ще одним важливим для акустики є параметр спрямованості. Він визначає силу тиску звуку в залежності від кута повороту колонки навколо своєї осі. Дана характеристика представлена ​​у вигляді кривої, яка покаже вам, як розташувати акустичну систему для більш чіткого звучання.

Автор: Михайло Петров, журналіст

Як вибрати Акустичні системи для студій і сцени
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити