Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати антифриз

Антифриз, тосол, рідина, що охолоджує – що краще? Взяти готову рідину або концентрат для подальшого розведення водою? Вибрати G11 або G12? Міняти через 2-3 роки або можна поїздити 5-6 років? Якщо з вибором мастила автолюбитель іноді, але стикається і має певні знання, то у виборі антифризів більшість не дуже розбирається. У нашому матеріалі ми розповімо, як правильно вибрати антифриз і дамо відповіді на всі питання.

Антифриз, тосол, рідина, що охолоджує – що краще? Взяти готову рідину або концентрат для подальшого розведення водою? Вибрати G11 або G12? Міняти через 2-3 роки або можна поїздити 5-6 років? Якщо з вибором мастила автолюбитель іноді, але стикається і має певні знання, то у виборі антифризів більшість не дуже розбирається. У нашому матеріалі ми розповімо, як правильно вибрати антифриз і дамо відповіді на всі питання.

Антифриз або тосол?

Антифриз, охолоджуюча рідина, тосол – це все одне і те ж: рідина, призначена для охолодження двигуна.

Історично склалося, що прижилася назва «ТОСОЛ», яке розшифровується як «Технологія Органічного Синтезу», а закінчення «ОЛ» вказує на спиртову основу.

Слово «антифриз» пішло від «antifreeze» (в перекладі з англ. «не замерзає»). А термін «охолоджуюча рідина» за фактом є найправильнішим і точним позначенням подібних складів.

id-664124

Практично всі типи складів, незалежно від назви та свого класу, побудовані за схожим принципом: спиртова основа (поліспирти), вода та необхідні присадки (3-7 від загального об'єму).

Перші подібні склади з'явилися близько 80 років тому на спиртовій основі етиленгліколю. Сучасні антифризи створені на основі пропіленгліколю та органічних кислот.

Как выбрать антифриз #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Антифриз-концентрат Hepu розроблений для використання в двигунах з алюмінієвими головками циліндрів. Забезпечує захист від замерзання та антикорозійний захист для двигунів внутрішнього згоряння

Концентрат або готова рідина?

Склади відрізняються вмістом води в охолоджуючій рідині.

Готовий антифриз можна заливати в систему охолодження автомобіля відразу після покупки. Його температура замерзання близько -40 °С, зустрічаються варіанти, розраховані на -38 і -42).

Антифризи-концентрати розраховані на сильніші морози і перед заливанням в автомобіль їх необхідно попередньо розбавити дистильованою водою в певній пропорції.

Чим більше води – тим вище температура замерзання: можна зробити антифриз на -35 °С або додати більше води й отримати антифриз для -20 °С.

Якісний антифриз не може нашкодити автомобілю навіть при замерзанні.

Якщо вода замерзає швидко і збільшується в об'ємі приблизно на 8%, то точка замерзання антифризу «розтягнута в температурі» на 8-10 ° С і при замерзанні він збільшується в об'ємі лише на 1-2%.

Тобто антифриз починає замерзати при близько -40 °С, а закінчує замерзати лише при -50 °С.

Весь його об'єм переходить не в стан єдиного кубика льоду, а кашоподібний стан, який займає лише на 1% більше місця.

id-17346782

В результаті – мінімальний ризик пошкодження системи охолодження двигуна навіть якщо антифриз замерзне повністю.

Перші подібні склади з'явилися близько 80 років тому на спиртовій основі етиленгліколю. Сучасні антифризи створені на основі пропіленгліколю та органічних кислот.

Как выбрать антифриз #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Готовий антифриз Yuko Antifreeze -40 Super G12 захистить двигун від замерзання, перегріву, корозії та утворення шкідливих відкладень. Надійний захист металевих деталей двигуна з чавуну, алюмінію, міді й стали

Що таке G11, G12, G12+: вибираємо клас антифризу

Існує загальна класифікація антифризів за системою компанії VW, коли всі склади позначені літерою G і цифрами після неї.

Але є й інші стандарти, введені як окремими виробниками автомобілів, так і різними організаціями, які працюють в різних країнах.

Наприклад, BS розшифровується як British Standard і стандарт BS 6580:1992 дорівнює VW G11. Є свої стандарти ASTM, SAE, тощо.

На тлі розмаїття вимог і регламентів, класифікація VW виявилася простою та зрозумілою, в результаті перетворившись на єдиний загальноприйнятий стандарт.

Антифриз G11 – охолоджуюча рідина недалекого минулого. Вона побудована на основі етиленгліколю, мінімально або взагалі не містить нітритів, фосфатів, боратів, амінів.

Рідина випускається синього, зеленого або блакитного кольору, термін служби 2-3 роки. Фактично це той самий звичний «ТОСОЛ», про який ми говорили на початку матеріалу.

Ще зовсім недавно така охолоджуюча рідина використовувалася повсюдно. Але в кінці 1990-х та на початку 2000-х років її почали витісняти сучасніші антифризи класу G12 і вище.

Антифриз G12 – охолоджуюча рідина також побудована на основі етиленгліколю та води. Але в ній немає силікатів, що покращує антикорозійні властивості, та інший пакет присадок.

Рідина випускається червоного, оранжевого, рожевого кольору, термін служби 5 років без заміни.

Саме тривалий термін служби та зниження експлуатаційних витрат на сервіс – головні переваги складу.

Антифриз G12 + і антифриз G12++ м так звана «надбудова» над класом G12.

У цього складу ще більше чистої основи, вище ефективність присадок, мінімальний вміст шкідливих домішок і елементів.

Антифризи G12+ та G12++ можуть змішуватися з антифризами будь-яких інших класів. Їх термін служби до 8 років.

Антифриз G13 і антифриз OAT будуються на своїй особливій основі.

Так, антифриз G13 створений на основі пропіленгліколю замість етиленгліколю: склад виходить чистішим з точки зору екології, ця спиртова основа не настільки агресивна та небезпечна.

Крім того, помітно нижча корозійна активність, що дозволяє експлуатувати подібні охолоджуючі рідини від 5 і до 10 років.

У складі антифризу OAT міститься органічна кислота (скорочення OAT прийшло від Organic Acid Technology, в перекладі «технологія органічної кислоти»), що дозволило вирішити питання з інгібіторами корозії – за фактом кислота сама їх і замінює.

id-17230598

В антифризі OAT немає нітритів, боратов, силікатів, фосфатів, його не можна змішувати зі складами G11, G12, та ін.

Але завдяки високій «чистоті» антифризу та успішної боротьби з корозією, його можна експлуатувати дуже довго.

До речі, інгібітор корозії – одна з найпотрібніших добавок в складі антифризу крім основи з етиленгліколю (або пропілену) і води.

Как выбрать антифриз #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Антифриз-концентрат Ford Motorcraft Gold Concentrated Antifreeze Coolant класу G12+ (G12++), якісний склад золотистого кольору з низьким вмістом силікатів, можна використовувати при температурі до -74 ° C, перешкоджає появі корозії і іржі

Чи варто змішувати?

Найчастіше саме різні присадки та добавки дозволяють або не дозволяють змішувати антифризи між собою.

Наприклад, в одному антифризі присадки можуть бути створені на лужній основі, в іншому – на кислотній.

При їх змішуванні можлива хімічна реакція і випадання опадів-пластівців, які заб'ють канали двигуна, що призведе до локального перегріву.

Тому наша порада – краще не змішувати між собою антифризи різних виробників і різних класів.

Доливайте той антифриз, який спочатку був залитий в систему охолодження двигуна. При заміні антифризу краще докупити 1 л рідини про запас.

id-198712

Якщо протікання розпочалося в дорозі, то влітку можна долити звичайну воду, а взимку – перший-ліпший антифриз потрібного класу.

Але потім обов'язково перевірте систему охолодження двигуна та усуньте течі, замініть суміш антифризу й води. А якщо при змішуванні двох антифризів одного класу отримали осад – цю суміш також потрібно замінити.

Как выбрать антифриз #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Готовий антифриз XADO Green 11 (G11) -40С (2,2 кг) класу G11, перешкоджає утворенню відкладень, абсолютно безпечний для алюмінію та сплавів, синтетичних матеріалів і гуми, не робить агресивного впливу на пластик і лакофарбове покриття автомобіля

Червоний, жовтий, блакитний: вибираємо колір і об'єм

Не всі автолюбителі орієнтуються в класах антифризів, тому компанії-виробники розробили іншу систему ідентифікації – за кольором.

Правило зв'язку кольорів і класів працює в 90% випадків, лише іноді зустрічаються відхилення, коли охолоджуюча рідина має колір, нехарактерний для її класу.

Але зазвичай все так: синій, блакитний, зелений антифриз – це склади класу G11, які працюють 2-3 роки.

Червоний, оранжевий, фіолетовий, рожевий антифриз – це склади класу G12, G12+, G12++, які працюють 5-8 років.

Фіолетовий і малиновий колір, а також червоно-рожеві відтінки характерні для антифризів класу G13, які в цьому вторять попередній групі та також розраховані на тривалий термін роботи.

Для повної заміни антифризу, як правило, потрібно мінімум 4-5 л готової рідини (не концентрату) – це типовий об'єм каністри.

Також радимо додатково придбати 1-2 л антифризу для доливання в майбутньому, особливо якщо використовується охолоджуюча рідина класу G12 і вище, розрахована на 5 років служби.

За цей час різний може статися – почне підтікати радіатор, трісне патрубок, тобто дрібне ушкодження, через яке почне сочиться антифриз.

id-8577674

Частина виробників і продавців вказує вагу антифризу в кілограмах, але це значення легко перевести в літри: щільність нормального антифризу дорівнює 1,08 г/куб. см.

Важливо відзначити, що це щільність при температурі +20 °С. А щільність охолоджуючої рідини може змінюватися не тільки через стан антифризу, а й банально від коливань температури – врахуйте це, якщо будете перевіряти антифриз ареометром.

Как выбрать антифриз #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Антифриз-концентрат Hepu P999 класу G12, ємність 1,5 л, розроблений для системи охолодження використання у двигунах з алюмінієвими головками циліндрів, забезпечує захист від замерзання, антикорозійний захист для двигунів внутрішнього згоряння

Сподіваємося, наш матеріал допоможе вам у виборі антифризу, і бажаємо вдалих покупок з Хотлайн!

Автор: Роман Мельниченко

Як вибрати Антифризи
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити