Літо – чудовий час, коли теплі й сухі дороги ваблять у нові подорожі. Зробити безпечною будь-яку пригоду допоможе мотоекіпірування. Про те, як його вибрати та на що звернути увагу – розповідаємо в нашому спеціальному матеріалі.

Как выбрать мотошлем и экипировку для байкера #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Весна - чудовий час, коли теплі й сухі дороги ваблять у нові подорожі. Зробити безпечним будь-яку пригоду допоможе мотоекіпірування. Про те, як його вибрати та на що звернути увагу - розповідаємо в нашому спеціальному матеріалі.

Як вибрати мотошолом: зовнішня форма та внутрішнє наповнення

Мотоциклетний шолом – перший пункт, з якого починається захист байкера. Однак узагальнене поняття «мотошолом» залишилося в минулому: сьогодні на ринку багато різних моделей і важливо правильно вибрати свою.

Шолом-інтеграл – цілісний повністю закритий шолом з нижнім отвором для шиї та вікном для візору (область очей). Шолом-інтеграл має комфортно сидіти: щільно охоплювати голову, не тиснути, але й не бовтатися. Він максимально захищає від зустрічного вітру й вологи, і у нього відмінна звукоізоляція.

Мінуси такої моделі:

  • Складнощі з вентиляцією. Зверніть увагу, щоб у моделі були вентиляційні канали, регульовані повітряні перегородки та клапани. 
  • Доступ до голови. Хочете попити води, вкусити бутерброд або відповісти на телефонний дзвінок? Потрібно повністю знімати шолом. Хоча частину питань вирішують моделі з можливістю використання телефонної гарнітури.
  • Чистота. За таким шоломом складно доглядати, тому вибирайте моделі, у яких знімається підкладка, щоб її випрати. Згодом підкладка стиснеться приблизно на половину розміру, тому спочатку сміливо вибирайте модель, яка щільно сидить на голові. 
Як вибрати мотоекіпірування #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Шолом-трансформер або модуляр частково розв'язує проблеми, про які йшлося вище, адже у нього передня частина повністю відкидається вгору (візор + зона захисту підборіддя). У цьому шоломі зручніше й води попити, і зателефонувати, але він не такий безпечний, як інтеграл, адже елемент, що відкидається, не може забезпечити тієї ж міцності, що цілісна конструкція.

Відкритий шолом фактично захищає тільки верхню та задню частини голови, а обличчя й підборіддя повністю відкриті. При цьому багато байкерів люблять таку модель за відчуття вітру – запам'ятовується кожна хвилина та кожен кілометр подорожі.

Окремо варто відзначити шолом для мотокросу. Номінально він виконаний за закритою схемою, подібно до шолому-інтегралу. Але в реальності це два абсолютно різні продукти з різним призначенням. Шолом для мотокросу не варто купляти для тривалого й швидкісного руху трасою: через великий козирок у нього погана аеродинаміка, голову постійно тягне назад. Але цей козирок дає тінь для очей і частково захищає обличчя від бруду.

У таких шоломів немає проблем з вентиляцією: все відкрито для прискореного дихання байкера, який долає складну трасу, змушений рухатися та/або стрибати на мотоциклі. Жоден шолом-інтеграл навіть з найкращою вентиляційною системою не дає такого вільного дихання.

А ще у шолома для мотокросу немає візору, тож для захисту очей від бруду байкеру знадобляться окуляри.

Як вибрати мотоекіпірування #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Як вибрати мотоекіпірування: комбінезон, штани із захистом, мотокуртка

Мотоекіпірування – загальна назва специфічного одягу з вшитими всередину захисними накладками та інших пристосувань для захисту байкера. Умовно мотоекіпірування поділяється на кілька основних груп:

  • захист всього тіла – мотокомбінезон;
  • захист верхньої частини тіла – мотокуртка;
  • захист нижньої частини тіла – мотоштани;
  • захист від негоди – мотодощовик;
  • локальний захист – наколінники та налокітники, мотоботи і моторукавички.

Важливо розуміти: наколінники та налокітники захищають на 100% тільки тих, хто катається на велосипеді, самокаті, гіроборді або скейті. Під час руху на мотоциклі або навіть мопеді, швидкість настільки висока, що вони не зможуть уберегти людину. Тільки повноцінне мотоекіпірування дає необхідний потужний захист.

Як вибрати мотоекіпірування #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Мотоекіпірування буває зі шкіри та тканини, у кожного є свої плюси та мінуси.

Мотоекопірування зі шкіри:

  • міцне, дає максимальний захист, що критично важливо при падіннях і ковзанні на абразивному асфальті;
  • добре приймає форму тіла, тягнеться з часом;
  • зберігає тепло тіла, це важливо в холодну пору року.

Мотоекіпірування з тканини:

  • «дихає» влітку;
  • зручне у догляді, легше прати;
  • помітно доступніше за ціною: у порівнянні зі шкіряним дешевше можна купити тканинну екіпіровку кращої фірми та з кращим захистом.

Захисні накладки в мотоекіпіруванні будь-якого типу роблять з кевлару, карбону, пластика, полікарбонату або пористої гуми – все залежить від її місця розташування та призначення.

Повний і цільний захист дає мотокомбінезон, який закриває тіло від шиї до щиколоток. У комбінезона різнотипні захисні накладки з декількох матеріалів, максимально міцні шви, з'єднані верхня та нижня частини й т.і.

Не плутайте захисний мотокобінезон з комбінезоном-дощовиком, який призначений тільки для захисту від негоди.

Як вибрати мотоекіпірування #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Тим, хто не любить цільні комбінезони, можна підібрати окремо мотокуртку або мотожилет і мотоштани. Традиційно мотокуртка або мотожилет служать для захисту верхньої частини тіла: груди та живіт, спина й поперек, плечі та руки.

Ідеальним рішенням буде комплект від одного виробника і з однієї колекції – в таких моделях зустрічається зручна вбудована блискавка на поясі, яка об'єднує мотокуртку та штани в одне ціле. Таким чином прибирається розрив в області живота та попереку, щоб в разі падіння не задиралася куртка або не зачепило штани, відкриваючи доступ до тіла.

Мотоштани захищають сідниці, пах, ноги та коліна від переломів і ударів. При цьому у сідниць і паху відмінний природний захист (товста кістка, масивні м'язи), і в цих частинах тіла рідко бувають переломи, скоріше характерні удари. А ось для колін і гомілок потрібен захист від переломів і пошкоджень – тут захисні накладки мають бути максимально міцними й твердими.

Важливі дрібниці: мотовзуття та рукавички

Для мотоцикліста дуже важливим є захист для ступнів і кистей, і тут не підійдуть будь-які рукавички та кросівки. Руками людина інстинктивно прикривається при падінні, тож кисті страждають першими. Переломи нижніх кінцівок (ступні-щиколотки) дуже складні, до того ж людина залишається нерухомою на довгий час.

Під час вибору моторукавичок, звертайте увагу на моделі з максимально міцним захистом кісточок і пальців.

У моторукавичках рука має легко стискатися в кулак, вхоплювати кермо – це первинно. Повне випрямлення пальців руки не обов'язкове та другорядне. Рукавички мають бути довгими і заходити на рукава, щоб прикрити місце з'єднання з курткою чи комбінезоном.

Як вибрати мотоекіпірування #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Мотовзуття призначене для руху асфальтовими або кросовими трасами. У моделей всередині тверді вставки, нерідко посилений носок і п'ятка для перемикання передач та/або натискання на педалі.

Під час вибору мотовзуття, беріть модель на пів розміру більше необхідного. У далекій дорозі ноги можуть затікати та набрякати – так збережеться запас місця. Невеликий зазор стане в пригоді в холодну пору року (пізня осінь, рання весна): шанувальники відкатати мотосезон повністю зможуть вдягти теплі шкарпетки.

Для безпеки мотовзуття надягають під штани, при цьому верхня частина черевика має міцно охоплювати область щиколотки та низ малогомілкової кістки. Деякі мотоциклісти заправляють штани в черевики: так зручніше і штани надійно зафіксовані. В цілому, обидва варіанти мають право на життя.

Як вибрати мотоекіпірування #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Сподіваємося, що наш гід покупця допоможе зробити правильний вибір мотоекіпірування, і прогулянки на мотоциклі будуть безпечною розвагою!

Автор: Роман Мельниченко