Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати антирадар

Антирадари з'явилися в Україні досить давно та мають стабільний попит. На що слід звернути увагу при виборі антирадара, ми розповімо в нашому гіді покупця

Как выбрать антирадар #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Антирадари з'явилися в Україні досить давно та мають стабільний попит. На що слід звернути увагу при виборі антирадара, ми розповімо в нашому гіді покупця.

Термінологія та принцип роботи

«Антирадар» або «радар-джаммер», «джаммер» – активний пристрій, який може формувати помилкові сигнали та посилати їх на поліцейський радар, перешкоджаючи останньому визначити швидкість автомобіля.

Але зазвичай під терміном «антирадар» мають на увазі не конкретно його, а «радар-детектор» – пасивний пристрій, який має лише вловити сигнал поліцейського радара та оповістити про це водія. А водій вже сам має вирішити, знижувати йому швидкість чи ні.

Різниця тут не тільки в принципі роботи пристрою, а й в юридичній площині: «антирадар» фактично впливає на роботу обладнання, що може призвести до певного покарання (вилучення антирадара, великий штраф), в той час, як «радар-детектор» лише вловлює сигнал, тобто фактично є помічником водієві та зайвим нагадуванням йому про необхідність знизити швидкість.

Першочергове завдання в обох типів пристроїв однакове – вловити сигнал поліцейського радара, що вимірює швидкість. Але робиться це не в момент «пострілу» в конкретний автомобіль, а під час «пострілів» по автомобілях, які їдуть попереду, коли радар-детектор намагається спіймати відображення сигналу від них або від дороги.

Как выбрать антирадар #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Орієнтовна схема роботи радар-детектора: головне – заздалегідь зловити сигнал поліцейського радара, коли він «стріляє» в автомобіль попереду

Прилад має вміти відфільтрувати сигнал радара від сигналу мобільного телефону або рації, ліній електропередач, звичайного радіо, системи автоматичного відкривання дверей та ін.

Звідси дві головних вимоги до радар-детектора: дальність уловлювання сигналу та гарна фільтрація. Якщо в ідеальних умовах (рівнина, траса, сонячно) хороший радар-детектор здатний засікти радар за 3-5 км (!), в місті ця дистанція може зменшитися до 1 км, а то й до 300 м.

Сигнал поліцейського радара є звичайним радіосигналом з певною частотою. Виділяють кілька основних діапазонів:

  • Х (10,525 ГГц);
  • К (24,150 ГГц);
  • Ка (34,700 ГГц);
  • Кu (13,450 ГГц);
  • Ultra-X (режим коротких імпульсів Х діапазону);
  • Ultra-K (режим коротких імпульсів K діапазону);
  • POP-K або POP-Ka (імпульсний режим діапазонів До і Ка відповідно).
id-14805190

Сьогодні діапазон Х вже практично не використовується, є частина радарів, які працюють в діапазонах К і Ка, включаючи відомий «Візир».

На цьому про діапазони можна й закінчити, оскільки навіть недорогий сучасний радар-детектор вловлює радіосигнали практично всіх вищеназваних діапазонів, включаючи і лазер, може мати системи захистів від детектування, на зразок VG-2, і кілька режимів сигналізації про небезпеку.

Как выбрать антирадар #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

У антирадара Playme Silent 2 радіус виявлення лазерного випромінювання 360 градусів, є функція IntelliMute, сигналізації про небезпеку, звукова індикація і голосове сповіщення

Але це все вже в минулому, бо настало...

Лазерне сьогодення та GPS-майбутнє

Радар-детектор не варто розглядати як окремий пристрій, тільки у зв'язці з... чинним законодавством України.

Коли використовувалися перші радари для вимірювання швидкості, іменовані в просторіччі «фенами», залишалося одне важливе питання до інспектора: «А доведіть, що це швидкість мого автомобіля».

Поява «Візира», який не тільки міряв швидкість, але й знімав фото або відео, це питання не тільки не вирішило, а й посилило – стали з'являтися бензоколонки, що їдуть 60 км/год. Чому? Тому, що сигнал радара досить неуважний, і при великій відстані може «зрушуватися» на кілька метрів убік.

В результаті камера «Візира» записує автомобіль, що їде в середньому ряду, а радар «Візира» проставляє йому швидкість автомобіля, що швидко їде в лівому ряду. Та й камера добре фіксувала автомобіль і його номери на відстані лише в 80-100 м.

Тому в Україні з'явилися лазерні вимірювачі швидкості, першим з яких став TruCam. Конструкція його аналогічна «Візиру», тобто це радар вимірювання швидкості та відеокамера «в одному флаконі», але унікальність тут міститься саме в лазерному «спідгани», який міряє швидкість за допомогою тонкого невидимого променя.

Причому дуже швидкого – при хороших умовах для вимірювання швидкості автомобіля потрібно не більш як 0,5 секунди.

Якщо зі звичайними радарами (Х, К, Ка, Кu) міг впоратися будь-який радар-детектор середнього класу (навіть в місті він міг зловити сигнал радара за 300-500 м котрого більш ніж достатньо), то тепер на перше місце виходить можливість радар-детектора вловлювати лазерні сигнали.

Лазерні вимірювачі швидкості зазвичай працюють з хвилями довжиною близько 900 нанометрів (TruCam – 905 нанометрів, LTI 20-20), тому радар-детектор має вміти працювати з таким діапазоном. І дійсно, більшість радар-детекторів підтримують роботу з хвилями 800-1000 нанометрів. Але тут виникає інше питання – а як зловити сигнал лазера?

Оскільки лазерний промінь дуже тонкий і влучний, він «б'є» прямо в вимірюваний автомобіль і не сильно розсіюється, як у випадку з радіохвилями старих діапазонів.

id-751120

Тому перш ніж обробити лазерний сигнал, радар-детектор має ще його зловити, що дуже непросто: для цього на передній частині радара встановлюють окрему ширококутну лінзу, яка намагається охопити максимальну ділянку дороги перед собою.

Нерідко встановлюється й невелика лінза, яка дивиться назад. Комбінацією лінз можна домогтися охоплення простору на 360 градусів, що дуже важливо для лазерного радар-детектора.

Как выбрать антирадар #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Лазерний антирадар SHO-ME G-800 призначений для кругового виявлення сигналів поліцейських радарів в діапазонах X, K, Ka і Ku, а також лазерного випромінювання, яке використовується в TruCam

Додаткові функції

Режими роботи «траса/місто», які фактично змінюють чутливість радар-детектора: більше на трасі для раннього виявлення радара швидкості та менше в місті для мінімізації помилкових спрацьовувань від перешкод.

Функція IntelliMute – автоматично вимикає режим попереджень, щоб не відволікати водія під час руху з невеликою швидкістю. Дуже корисна функція, наприклад, в міських тягучках, коли доводиться проїжджати повз заправки або магазини з автоматичними дверима, на які нерідко спрацьовує радар-детектор.

Можливість автономної роботи радар-детектора без підключення джерела живлення необхідно під час тривалих поїздок, коли в «прикурювач» доводиться по черзі включати GPS-навігатор, зарядний пристрій для телефону, автомобільний холодильник, підігрів крісел та ін.

id-14279970

Радар-детектор з GPS. Це новий тип радар-детекторів, які оснащені GPS-приймачем. З його допомогою можна контролювати розташування стаціонарних радарів виміру швидкості шляхом фіксації їх GPS-координат або контролювати точки можливого виникнення перешкод і відключати спрацьовування радар-детектора в цих місцях.

Також за допомогою GPS можна контролювати реальну швидкість автомобіля – вона висвічується на дисплеї пристрою. Карти GPS-координат можна знайти в інтернеті та/або створювати самостійно, додаючи в них нові координати перешкод або радарів.

Как выбрать антирадар #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Радар-детектори з GPS, як цей Playme Soft, подають попереджувальний сигнал при під'їзді до місця із заданими координатами: це може бути стаціонарний пост поліції або місце установки системи автоматичної фіксації ПДР

Корисні поради щодо вибору та експлуатації

В Україні сьогодні представлено кілька десятків виробників радар-детекторів, кожен з яких пропонує кілька десятків моделей. Тому складно порадити один радар детектор на всі випадки життя і на всі фінансові можливості. Але все-таки порадимо найпопулярніших виробників.

У бюджетному класі це SHO-ME, Crunch, початкові моделі Cobra – вони пропонують привабливу ціну та гідну якість як самого девайса, так і його роботи.

В середньому класі популярні Cobra і Whistler – оптимальне співвідношення високої продуктивності та адекватної ціни.

Нарешті, у вищому класі найбільшою популярністю користуються Beltronics, Escort, топові моделі Cobra і Whistler – максимальна продуктивність, найсучасніші процесори для обробки сигналу, маса інноваційних рішень, ну і, відповідно, найвища ціна.

Тепер кілька правил експлуатації радар-детектора:

  • не залишайте прилад в автомобілі, це може зацікавити дрібних злодюжок або привести до порушень нормальної роботи на спекотному літньому сонці;
  • якщо в автомобілі теплозахисні скла з фіолетовим відтінком, вони можуть погіршувати роботу радар-детектора, тому вибирайте найчутливішу модель;
  • не забувайте, що завдання радар-детектора – лише попередити про можливу зустріч зі співробітником поліції, тому водите акуратно та з розумом.

Ні цвяха, ні жезла!

Автор: Роман Мельниченко, редактор розділу «Авто і мото» hotline.ua

Як вибрати Антирадари (радар-детектори)
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити