Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати мотошини та шини для квадроцикла

Тепла пора року – пора мотоциклістів та власників квадроциклів, для безпеки яких важливі шини. Вони відповідають за розгін, гальмування, керованість, комфорт та прохідність. Причому у випадку з мотоциклами ці фактори важливі подвійно, оскільки шин лише дві, а не чотири, як в автомобілі. А для квадроциклів дуже важлива прохідність. Як вибрати мотошини? А на що звертати увагу при виборі шин для квадроциклів? У нашому гіді покупця є відповіді на всі запитання.

Как выбрать мотошины и шины для квадроцикла #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Тепла пора року – пора мотоциклістів та власників квадроциклів, для безпеки яких важливі шини. Вони відповідають за розгін, гальмування, керованість, комфорт та прохідність. Причому у випадку з мотоциклами ці фактори важливі подвійно, оскільки шин лише дві, а не чотири, як в автомобілі. А для квадроциклів дуже важлива прохідність. Як вибрати мотошини? А на що звертати увагу при виборі шин для квадроциклів? У нашому гіді покупця є відповіді на всі запитання.

Вибираємо мотошини

Мотошини – це моделі для мотоциклів, скутерів та мопедів, адже ці шини можуть перетинатися за типом транспортного засобу, що застосовується.

Наприклад, 14-15-16-дюймові мотошини можна використовувати на мотоциклі початкового рівня, пітбайку та максіскутері. Хоча зазвичай шини для скутера невеликі – 10-12 дюймів.

А для класичних мотоциклів, спорт-байків та чоперів навпаки, потрібні мотошини з посадковим розміром 17-20 дюймів та більше.

Как выбрать мотошины и шины для квадроцикла #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Популярні мотошини Dunlop D404 можна знайти в різних розмірах – від 15 до 19 дюймів. Зверніть увагу: на фото показані дві шини – вузька шина для переднього колеса та широка шина для заднього колеса. Вони відрізняються між собою малюнком протектора, і про це детально розповімо нижче. Серед виробників мотошин чимало відомих компаній, наприклад, крім мотошин Dunlop, у продажу є мотошини Bridgestone, Continental, Michelin та Pirelli

Вибираємо шини для квадроциклів

Шини для квадроциклів схожі на традиційні автомобільні шини, тільки менші.

Більшість моделей призначені під диск із посадковим діаметром 10-14 дюймів. У цих шин висока боковина: часом зовнішній діаметр шини для квадроцикла сягає 24-26 дюймів, тобто. близько 60-65 см –- на висоту боковини припадає 5-6 дюймів або 12-15 см.

А все тому, що квадроцикли найчастіше використовуються для руху бездоріжжям, де безліч перешкод: ями та горби, каміння, коріння дерев. І чим вище боковина шини для квадроцикла – тим краще вона зможе амортизувати удари.

Вибираємо рисунок протектора

У позашляхових шин найчастіше малюнок протектора «ялинкою» та розвинені бічні ґрунтозачепи. Такі моделі використовують під час руху брудом, снігом, піском. 

У позашляхових мотошин часто діагональне перетинання ниток каркаса – вони міцніші, ніж радіальні шини. У квадроциклів є моделі з окремо-встановленими шипами – вони найкраще підходять для сухих ущільнених ґрунтів, руху лісами та полями.

Как выбрать мотошины и шины для квадроцикла #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Позашляхові шини для квадроцикла ITP Baja Cross з розвиненими та агресивними ґрунтозачепами для максимальної прохідності. До речі, ITP – один із лідерів сегмента «шини для ATV»

Шосейні мотошини створені для руху звичайними дорогами. Ці моделі бувають туристичні або дорожні та спортивні дорожні.

  • Туристичні або дорожні мотошини підійдуть для далеких мандрівок. У них більший рівень комфорту та термін служби, можливість руху в дощ – розвинені водовідвідні канавки, збалансовані всі характеристики.
  • Дорожні спортивні мотошини призначені для тих, хто любить їздити швидко. У них кращий рівень зчеплення з дорогою завдяки м'якій гумі, нехай навіть на шкоду терміну служби або можливості руху під дощем (менше канавок для відведення води).

Існують ще спортивні мотошини, сліки, які конструктивно відрізняються від спортивних дорожніх шин.

  • Вони мають інший склад гумової суміші, який забезпечує відмінне зчеплення з треком, але лише в прогрітому стані.
  • На звичайній дорозі часто спортивні мотошини-сліки неможливо прогріти до робочої температури навіть під час руху гарячим літнім асфальтом. Та й підтримувати робочу температуру непросто, адже на міських вулицях постійно то світлофори, то затори.
  • Нерідко у спортивних мотошин-сліків різний склад гуми в центральній частині, яка використовується для розгону/гальмування під час руху по прямій, і на боковині, яка використовується при повороті з нахилом мотоцикла. На звичайній дорозі часом неможливо «покласти» мотоцикл у кожному повороті.
  • У спортивних мотошин-сліків мінімальні канавки для відведення води або взагалі їх немає, ці шини погано поводяться в дощ.

У висновку, якщо потрібно використовувати мотоцикл на звичайній дорозі, нехай навіть за умов швидкого динамічного руху – шукайте дорожні мотошини, вибирайте модель для спортивно-активного руху.

Спортивні мотошини-сліки призначені тільки для треку, а на звичайній дорозі в реальних умовах експлуатації (недостатня температура дороги, цикли прогріву-охолодження, дощ) вони можуть проявити себе навіть гірше, ніж дорожня шина зі спортивним ухилом.

Как выбрать мотошины и шины для квадроцикла #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Спортивні мотошини-сліки Metzeler Racetec стануть в пригоді на перегонах або та треку, також їх можна використовувати на стику треку та звичайної дороги. В останньому випадку йдеться про максимальне зчеплення з покриттям на шкоду комфорту та тривалості терміну служби шини. До речі, мотошини Metzeler та мотошини Mitas – приклади виробників, заточених під цей сегмент ринку мотошин

Читаємо записи на шині: розмір та конструкція

Мотошини мають ряд особливостей, які можна дізнатися завдяки запису на боковині покришки. Наприклад, розмір мотошини або шини для квадроцикла може бути зазначений двома способами: стандартний метричний розмір і дюймовий розмір.

Стандартний запис у форматі «180/55R17 73W» розшифровується так:

  • 185 – ширина шини в мм;
  • 55 – висота шини у % щодо її ширини;
  • 17 – посадковий діаметр на диски у дюймах;
  • 73 – індекс навантаження;
  • W – індекс швидкості.

Дюймовий запис у форматі «26/9-12 49N» розшифровується так:

  • 26 – зовнішній діаметр покришки у дюймах;
  • 9 – ширина профілю шини у дюймах;
  • 12 – посадковий діаметр на диски у дюймах;
  • 49 – індекс навантаження;
  • N – індекс швидкості.

Якщо дюймовий запис виконано у форматі «3,5/-10 59J», це означає наступне – ширина шини становить 3,5 дюйма, висота шини приблизно дорівнює ширині шини; решта не змінюється.

До речі, мотошини з висотою профілю близько 80% або більше вважаються високопрофільними та призначені для звичайних дорожніх мотоциклів, мотоциклів-ендуро.

Мотошини з висотою профілю близько 50-60% вважаються низькопрофільними шинами та призначені для дорожніх спорт-байків та гоночних мотоциклів.

При виборі моделі звертайте увагу на наявність літери «R» або прочерку «-» у записі розміру шини. Про що вони говорять?

  • Літера R вказує на радіальну конструкцію. У радіальних мотошин або шин для квадроцикла радіальне розташування ниток корду, всі нитки паралельно розташовані від однієї боковини до іншої, вони м'якіші та комфортніші на дорозі, найчастіше забезпечують покращення керованості та зчеплення.
  • Прочерк "-" вказує на діагональну конструкцію. У діагональних мотошин або шин для квадроцикла діагональне розташування ниток корду, вони мають різний напрямок і перетинаються між собою. Діагональні моделі жорсткіші та вважаються застарілим типом, проте стійкіші до пошкоджень і міцніші. Їх найчастіше використовують для кросових мотоциклів, важких «круізерів», також популярні діагональні мотошини для квадроциклів.

На які позначення ще звернути увагу

Місця встановлення. У мотошин на переднє колесо зазвичай наноситься позначення «F» або «Front»; у мотошини на заднє колесо – відповідно позначення «R» або «Rear».

Задня мотошина призначена для розгону на прямій та в повороті. Тому вона ширша, щоб збільшити площу контакту з дорогою та можливість передачі більшого крутного моменту від двигуна. Також у неї будуть канавки для відведення води, проте їх кількість та форма відрізняється від канавок на передній мотошині, як і малюнок протектора.

Передня мотошина відносно вузька та буквально всіяна різними прорізами, насічками та лініями для швидкого відведення води. Вона відповідає за ефективність гальмування, у виготовленні використовується певний тип гуми.

Змінювати ширину передньої мотошини не рекомендуємо, зміна ширини задньої мотошини можлива в межах +/-10 мм без суттєвих зауважень. Але якщо плануєте більше збільшити ширину задньої шини, може знадобитися ряд переробок, від заміни колеса до зміни конструкції підвіски.

Якщо хочете покращити зчеплення шини з дорогою, експериментуйте не з шириною гуми, а з її складом. Наприклад, є спортивні мотошини-сліки або спортивні дорожні мотошини різного ступеня м'якості. А чим м'якша гума – тим краще зчеплення, але швидше знос покришки.

Твердість. Немає єдиного стандарту позначення твердості покришки, але є кілька найпопулярніших позначень:

  • К0 – дуже м'які мотошини;
  • К1 чи RS1 – м'які мотошини;
  • К2 або RS2 – середні за твердістю мотошини;
  • RS3 – жорсткі мотошини.

Для більшості мотоциклістів шини рівня RS3 вже дадуть високий рівень зчеплення. А мотошини рівня К0 або К1 взагалі призначені лише для перегонів, руху треком, професійних та аматорських змагань.

Сезонність. Сезонність позначається відповідним символом: найчастіше це літні мотошини (символ «сонце»), рідше – всесезонні мотошини (подвійний символ «сонце + сніжинка») та зимові мотошини (символ «сніжинка»).

Специфічні позначення. Символи «TT» (Tube Type, шина з камерою всередині) та TL (Tubeless, безкамерна шина). Безкамерні шини легші, простіші в експлуатації, повільніше втрачають повітря при проколі. Однак у світі мотоциклів у деяких випадках (наприклад, спицьовані колеса) все ще потрібні мотошини з камерою. На моделях зі стандартним записом розміру в стилі «180/55R17 73W» є позначення «М/С» (Motorcycle), що означає можливість використання цієї шини виключно на мотоциклі.

Как выбрать мотошины и шины для квадроцикла #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Michelin Pilot Road 4: зверніть увагу, як сильно відрізняється передня (ліворуч) та задня (праворуч) шини

Корисні поради

Нові мотошини слід «обкатуйте» в режимі щадного руху, без різких розгонів і прискорень. У теплу пору року достатньо пробігу в 100-200 км, за низької температури (початок весни чи осінь) краще проїхати близько 300 км обкатки.

Зберігайте мотошини у приміщенні без доступу сонячних променів та у накачаному стані.

Після закінчення літнього мотосезону, перед тим, як поставити мотоцикл на зберігання, а також перед початком нового мотосезону, не завадить обробити мотошини спеціальним складом для відновлення гуми.

Сподіваємося, що ці знання допоможуть вам правильно вибрати та купити мотошини. Вдалого та безпечного мотосезону!

Автор: Роман Мельниченко

Як вибрати Мотошини
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити