Повітряний фільтр (для двигуна)
UA RU

Повітряний фільтр (для двигуна)

Щоб підібрати і купити повітряний фільтр (для двигуна), будь ласка, виберіть марку і модель вашого авто

Повітряний фільтр двигуна - запорука здорового мотора

Як влаштований повітряний фільтр, яких види фільтрів існують, і як правильно вибрати повітряний фільтр для двигуна? Зараз розповімо.

Головне завдання повітряного фільтра мотора - очищення повітря, що поступає від пилу і бруду, які можуть призвести до прискореного зносу деталей двигуна. Тому головне правило в експлуатації повітряних фільтрів - своєчасна заміна фільтра (згідно з нормами виробника автомобілів, а то й частіше, якщо авто постійно експлуатується на запилених дорогах); максимальну якість фільтруючого елемента і ущільнювачів країв фільтра.

Всі повітряні фільтри можна розбити на 3 групи: круглі, панельні, спортивні (панельні або конусні). Круглий повітряний фільтр двигуна вже практично не зустрічаються, і часто використовувався в старих автомобілях з карбюраторними моторами. Ці фільтри являють собою коло, торцева поверхня якого виконана з гофрованої фільтрувального паперу. На зовнішній стороні кола може бути шар для відсіювання великих часток, а на внутрішній стороні кола встановлюється сітка для підвищення жорсткості фільтрує гофри і прокладка з синтетичного матеріалу для відсіювання самих дрібних частинок. Однак круглого фільтра для повітря чимало мінусів: мала площа фільтрувального елемента і складність ущільнення країв кола в фільтрувальної камері. Панельний повітряний фільтр для двигуна покликаний позбутися недоліків круглого фільтра: їх розмір менше, при цьому площа фільтрувального елемента більше; краю фільтрів можна надійно затиснути в коробці. Однак і у цих фільтрів є свої нюанси - вони відчувають сильні згинальні навантаження (адже двигун висмоктує повітря і тиск знижений), тому такі фільтри обов'язково мають перегородки для міцності з пластику або металеві сітки. Дані повітряні фільтри для повітря зазвичай виконані тільки з одним шаром фільтруючого елемента, але вже з'явилися фільтри панельного типу з додатковим шаром фільтрувального матеріалу.

Нарешті, спортивний «нульовий» фільтр повітря (т.зв. «фільтр-нулевик») відрізняються тим, що здатні пропускати більше повітря за рахунок спеціального матеріалу для фільтрації (наприклад, K & N використовує медичну марлю з просоченням). Існують 2 різновиди спортивних фільтрів - панельний фільтр (в штатну фільтруючу коробку) і спортивний фільтр конусного типу. У такого фільтра є свої секрети: щоб уникнути попадання гарячого подкапотного повітря, фільтр необхідно ізолювати екраном; також ці фільтри необхідно періодично чистити і змащувати.

При виборі, наприклад, стандартного повітряного фільтру для Лачетті, необхідно орієнтуватися на розмір і конструкцію (круглі і панельні не взаємозамінні). Серед виробників краще віддати перевагу відомим компаніям: повітряний фільтр Hengst Filter, Bosch, Knecht, Mahle, Champion коштує не настільки дорожче, наскільки більше впевненості у захисті двигуна він дає. У теж час, наприклад, бажаючи вибрати повітряний фільтр двигуна для Деу Ланос, покупець може знайти в каталозі hotline.ua недорогі запчастини від фірм Kager, Wix, Profit, які зазвичай пропонують непогану якість «без переплати за ім'я».

Що стосується заміни фільтра, то тут все залежить від автомобіля. Наприклад, заміна повітряного фільтра Ланос відбувається на протязі 5 хвилин без будь-якого інструменту (фільтрувальна коробка тримається на засувках). У теж час аналогічна заміна повітряного фільтра на Авео вже вимагатиме застосування хрестоподібної викрутки (при цьому фільтр схожі між собою, але сама коробка кріпиться гвинтами). Тому важливо не тільки купити повітряний фільтр, а й знати, як його замінити.