Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати колісні диски

Нерідко легкосплавні колісні диски купують лише тому, що вони нам подобаються зовні. Але чи є у них інші переваги перед звичайними сталевими колесами? І на що звернути увагу при виборі колісних дисків, будь-то легкосплавні або сталеві? Відповіді на всі питання – в нашому гіді покупця.

Как выбрать колесные диски #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Нерідко легкосплавні колісні диски купують лише тому, що вони нам подобаються зовні. Але чи є у них інші переваги перед звичайними сталевими колесами? І на що звернути увагу при виборі колісних дисків, будь-то легкосплавні або сталеві? Відповіді на всі питання – в нашому гіді покупця.

Типи колісних дисків

Є два типи колісних дисків: легкосплавні та сталеві. Легкосплавні диски діляться на дві великі групи за матеріалом, з якого їх роблять: сплави на основі алюмінію або на основі рідкісних металів (магній чи титан). Титанові та магнієві диски зустрічаються рідко: ці матеріали дорогі у виробництві та примхливі в експлуатації.

Тому сьогодні популярні алюмінієві моделі, які бувають:

  • легкосплавні литі – звичайного виливка, найшвидший і недорогий спосіб;
  • легкосплавні ковані – виливок під тиском, диск виходить міцнішим та легшим, але дорожчим;
  • легкосплавні катані – виливок з розкачуванням обода, щось середнє між двома описаними вище;
  • составні колісні – диск складається з трьох частин, з'єднаних біля обода безліччю маленьких болтів.

Штамповані сталеві диски набагато простіші у виробництві та матеріалі. Із заліза методом штампування виходять дві частини диска, які потім з'єднуються між собою електрозварюванням. Щоб захистити сталеві диски від іржі їх фарбують, найчастіше в чорний або сріблястий колір. Фарбують й легкосплавні диски, але крім захисту матеріалу від впливу агресивного навколишнього середовища, це робиться й для краси.

Кольорові литі диски – не рідкість на ринку: зустрічається до 10 варіантів кольорів для однієї моделі диска. Звичайні сріблясті моделі найдоступніші за ціною та підходять до автомобіля практично будь-якого кольору. Колісні диски чорного, сірого, золотистого кольору, або із комбінованим забарвленням з декількох кольорів коштуватимуть дорожче. А ціна хромованих може перевищувати базову ціну аналогічного сріблястого на 30-35%.

Как выбрать колесные диски #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Переваги легкосплавних дисків

Головна перевага легкосплавних дисків – вони помітно легші звичайних сталевих коліс. Різниця у вазі одного диска від 1-2 кг для моделей 13-14 дюймів до 3-5 кг для дисків розміром 15-16 дюймів. Так 4 чотири легкосплавних диски дозволяють виграти до 20 кг, причому там, де це найбільш важливо – в ходової частини.

Завдяки зниженню ваги збільшується термін служби підвіски, створюється комфорт під час руху, керування автомобілем стає чутливішим й чіткішим. Ще одна перевага легкосплавних колісних дисків – завдяки великим отворам між спицями вони дозволяють краще охолоджувати гальмівні механізми автомобіля.

Как выбрать колесные диски #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Переваги сталевих дисків

Головний козир сталевих колісних дисків – податливість металу. Під час сильного удару такий диск зазвичай лише гнеться, що легко виправити. При подібному ударі дешева легкосплавна модель може просто розколотися, тож диск доведеться заварювати, що назавжди порушить структуру матеріалу.

Тому краще вибирати якісні та дорожчі литі або навіть ковані/катані диски, які зможуть успішно протистояти нашим непростим шляхам.

Ковані диски роблять гарячим штампуванням під тиском. Катані диски відливаються традиційним способом, але їх обід викочується спеціальними роликовими машинами. У такого диска хвилеподібна структура обода, її легко відчути пальцем або нігтем, розмір хвиль з сірникову головку або трохи менше.

Друга перевага сталевих коліс – їх ціна. Вона в рази менше, ніж ціни на аналогічні за розміром легкосплавні диски.

Как выбрать колесные диски #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Важливі розміри та параметри

Відправна точка вибору колісних дисків – штатний розмір. Цих розмірів краще дотримуватися, альтернатива їм вказана в інструкції з експлуатації до автомобіля. Будь-який колісний диск складається з кількох основних елементів:

  • обода, куди встановлюється шина;
  • серцевини, якою диск кріпиться до підвіски автомобіля;
  • спиць, які з'єднують обід і серцевину.

Розмір диска описує всі ці параметри. Наприклад, в позначенні BBS 123 (R15 W6.5 PCD4x100 ET35 DIA65), BBS – це торгова марка, 123 – вказівка моделі, а ось далі починається найцікавіше:

  • R15 – діаметр обода диска в дюймах. Це діаметр обода диска та діаметр покришки, яка на нього надягається.
  • W6.5 – ширина обода диска в дюймах. Це посадковий розмір шини на диск, аналог ширини шини в мм.
  • PCD4x100 – посадковий розмір диска на колісну маточину. Описує кількість болтів для кріплення диска (в цьому випадку їх 4) і розташування цих болтів на окружності (в цьому випадку діаметром 100 мм).
  • ET35 – виліт диска, тобто зміщення диска ближче до центру машини (записується ЕТ35, зміщення на 35 мм), або далі, назовні від центру машини (записується зі знаком мінус, у вигляді ЕТ35, аналогічно 35 мм).
  • DIA65 – розмір отвору диска, тобто це отвір по центру диска, яким він одягається на колісну ступицю, записується в мм, в цьому випадку дорівнює 65 мм.
Как выбрать колесные диски #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Важливо розуміти, що серед цього набору знаків і цифр немає зайвих значень, кожен пункт за щось відповідає. Діаметр і ширина диска фактично описують розмір шини, яку можна встановити на диск. Якщо вибрати диски більше та/або ширше – доведеться купувати більшу шину, яка затиратиме за колісні арки.

Колісний диск з отворами під 4 болти неможливо встановити на автомобіль, розрахований під 5-болтові диски – на ці параметри чітко вказує посадковий розмір «під болти» (PCD).

Ігри з вильотом (ЕТ) приведуть до підвищення навантаження на підшипники колісної ступиці, й швидкого зносу деталей ходової частини. В результаті красивий, але «неправильний» за вильотом диск потягне за собою дорогий ремонт підвіски.

Нарешті, центральний отвір (DIA) також слід підбирати максимально близько до оригінального. Звичайно, якщо отвір у диску занадто великий, а ступиця маленька, то можна встановити між ними проставочні шайби, але бажано, щоб вони були мінімальні. Адже наразі диски з одним діаметром і шириною найчастіше випускаються відразу з декількома розмірами PCD, ET, і DIA.

Правила експлуатації

Легкосплавні литі та залізні штамповані колісні диски потрібно періодично промивати на автомобільній мийці. Вони забруднюються дрібним пилом від гальмівних колодок. Якщо пил періодично не змивати, з часом він налипає до внутрішньої поверхні диска й прибрати його дуже важко.

Колісні диски потрібно підфарбовувати, якщо фарба пошкодилася об каміння або бордюр. У сталевих дисках фарба служить для захисту заліза від можливої корозії при контакті з водою, а в легкосплавних захищає алюмінієвий сплав від контакту з агресивним зовнішнім середовищем (сніг, що тане з сіллю, й т.і.) і схожої електрохімічної корозії.

Для очищення та захисту дисків знадобляться й спеціальні очисники – незайвим буде періодично обробляти диски такими складами.

Как выбрать колесные диски #6 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Сподіваємося, що наш гід покупця допоможе вам обрати колісні диски, і бажаємо вдалих покупок з Хотлайн!

Автор: Роман Мельниченко

Як вибрати Колісні диски
Коментарі (0)

‌Вас може зацікавити