Взимку власникам автомобілів потрібні зимові шини, «незамерзайка» та автомобільний підігрів сидінь, якщо штатний не входить в базову комплектацію. Про те, які бувають моделі, як вибрати потрібний підігрів сидінь та чи можна встановити його самостійно, розповідаємо в нашому матеріалі.
Вибираємо вбудований підігрів сидінь
Підігрів сидінь буває двох типів – вбудований і накидка з підігрівом.
Вбудований підігрів сидінь складніше, дорожче та функціональніше. Він вбудовується в штатне автомобільне крісло, ховається під його оббивку.
Плюси вбудованого підігріву:
- Естетика. Він не порушує дизайн салону автомобіля. Такий підігрів не видно, помітні лише кілька кнопок управління.
- Функціональність. У кнопках управління приховані функції регулювання ступеня нагріву, захисту від перегріву та/або короткого замикання тощо.
- Сила нагріву. Вбудований підігрів підключається безпосередньо до електромережі автомобіля. Тому сила струму помітно вища, ніж для чохла з підігрівом, який підключається через прикурювач, і гріє він досить сильно.
- Регулювання. Ступенів нагріву може бути багато, тож можна точно налаштувати потрібну температуру.
Мінус вбудованого підігріву в тому, що не завжди його встановлення та ремонт під силу звичайному автолюбителю.
Для цього потрібно звертатися в спеціалізовані центри та платити додаткові гроші за роботу.
Вбудований підігрів GT H42 монтується під оббивку сидінь. У комплект входять нагрівальні елементи для спинки та сидіння, блок проводів для підключення й кнопка управління
Вибираємо накидку з підігрівом
Накидка з підігрівом – це зовнішній підігрів сидінь, який можна легко встановити та просто зняти. Вона кріпиться поверх сидіння за допомогою ременів, гумок або гачків.
Плюси накидок з підігрівом:
- Простота монтажу та демонтажу.
- Захист штатної оббивки сидіння від забруднень – накидка забере на себе бруд, пил, сніг з верхнього одягу.
- Легкість догляду: зняти накидку, щоб почистити вдома від забруднень набагато легше, ніж привести до ладу вбудовану модель.
Сучасні накидки зроблені з одного або комбінації декількох якісних матеріалів, тому мають гарний вигляд та не псують салон зсередини.
У деяких моделях є додаткова кишеня на спинці та чохол на підголівник.
Є у накидок для підігріву й мінуси. Зазвичай вони підключаються до прикурювача, тому їх потужність та інтенсивність нагріву обмежена максимальними можливостями прикурювача і його запобіжника.
Якщо використовувати дві накидки – для водія та переднього пасажира, то потужність потрібно ділити на два. При такому підключенні використовуйте перехідник живлення для прикурювача та будьте готові, що грітиме не надто сильно, особливо з урахуванням верхнього одягу.
У накидок немає особливого регулювання. Вони укомплектовані простим двопозиційним перемикачем «слабке/сильне нагрівання». Але при невисокій потужності нагріву більшого й не потрібно.
Підігрів сидінь Elegant Plus 100 576 виконаний у вигляді накидки. Мобільний, універсальний, міцний та стійкий до пошкоджень. У моделі дротовий нагрівальний елемент, який нагріває спинку та сидіння
Вибираємо зони підігріву
Найчастіше у вбудованого підігріву, а також у накидок, працює 2-зонний підігрів, коли тепло йде відразу і на спинку, і на сидіння.
Найбільше моделей розрахованих на підігрів одного сидіння, але якщо ви точно знаєте, що знадобиться утеплити обидва, вигідніше брати подвійні набори. В сумі це виходить дешевше, і конструкція в комплекті продуманіша:
- у чохлів з підігрівом виведення дротів спрямоване так, щоб сходитися до центру салону;
- у вбудованого підігріву сидінь можуть бути різні кнопки з розподілом «ліва/права».
Огляд підігрів сидінь
Вибираємо потрібні функції
Регулювання інтенсивності нагріву. Найпростіший варіант – двопозиційна клавіша або перемикач: максимальний режим – для швидкого зігрівання, слабкий режим – для підтримки температури. Такі бувають і в чохлах з підігрівом, й у вбудованих моделях.
Плавний або багатоступеневий регулятор нагріву функціональніший, найчастіше використовується у вбудованому підігріві. У деяких моделях регулюванням управляє баранчик з 4-ма пунктами, плюс проміжні положення між ними – разом 7 варіантів нагріву.
Функція автоматичного відключення та захисту від перегріву бувають в різних типах і моделях. Вони допоможуть підігріву подбати про своє «здоров'я», уникаючи небезпечної для роботи температури та тривалості використання.
Функція масажу – рідкісна особливість чохлів з підігрівом. Такі не тільки зігріють в холодний день, але і розслаблять напружені м'язи під час далекої дороги.
Масажні елементи розміщуються в різних зонах чохла, вмикаються окремо або разом. У деяких моделей є пульт, в пам'яті якого спеціальні програми масажу.
Важливий момент: такі пристосування – не повноцінне масажне крісло, їх вплив досить легкий. А щоб краще відчути масаж і прогрівання, в машині варто зняти верхній одяг.
У вбудованого підігріву сидінь Falcon CS-09 5 режимів нагрівання. У комплект входить також спеціальна проводка з пристроями для захисту від замикання та перегріву
Вибираємо тип нагрівального елементу
Нагрівальний елемент буває стрічковий або дротяний. Останній дешевше у виготовленні та в підсумковій ціні для покупця, але це чи не єдиний його плюс.
А ось стрічковий нагрівач виграє багато в чому:
- кращий нагрів при зниженому споживанні енергії;
- не боїться пошкодження одного елемента;
- при паралельному підключенні інші елементи продовжують працювати.
Впізнати стрічковий нагрівач можна за описом товару: в інструкції шукайте слова «стрічковий», «вуглецевий», «карбоновий», «вугільний».
Сподіваємося, наші поради допоможуть вам визначитися з вибором підігрівача сидінь, і подорожі за кермом взимку будуть комфортними!
Автор: Роман Мельниченко