Каталог товарів
Київ
UA

Як вибрати автосигналізацію

Чи врятує автосигналізація від викрадення авто і якщо так, то яку модель краще вибрати? Як зробити зі свого автомобіля «міцний горішок» для викрадачів, розповімо в нашому спеціальному матеріалі.

Как выбрать автосигнализацию #1 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Чи врятує автосигналізація від викрадення авто і якщо так, то яку модель краще вибрати? Як зробити зі свого автомобіля «міцний горішок» для викрадачів, розповімо в нашому спеціальному матеріалі

Вибираємо тип автосигналізації

Односторонні моделі – найпростіші та доступні, їх легко встановлювати та налаштовувати. Їх мінус – немає зворотного зв'язку (пейджінгу), хоча в деяких моделях можна підключити зовнішній блок.

id-5131269

Через це неможливо віддалено перевірити стан системи: спрацьовування, статус охорони та інші функції автомобіля.

Також не завжди вдається почути звуки сирени при спрацьовуванні, особливо на великій відстані. Та й лунають сирени однаково, а їх звук може дратувати тих, хто перебуває навколо, особливо вночі.

Как выбрать автосигнализацию #2 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Convoy XS-3 – популярна одностороння сигналізація з 4-х кнопковими брелоками ергономічної форми. У моделі немає зворотного зв'язку та невелика дальність спрацьовування

Двосторонні сигналізації – найпопулярніші моделі. Вони можуть обмінюватися інформацією з брелоком-пейджером.

Максимальна відстань, на якій система «почує» брелок – до кілометра, а у зворотному напрямку (від системи до брелка) – вдвічі більше. Але в місті з безліччю різних електромагнітних хвиль дальність може значно знижуватися.

Як правило, у двосторонніх сигналізацій є ЖК-дисплей, на якому відображається охоронна та службова інформація. Під час тривоги брелок програє мелодію та показує на екрані зону, яка спрацювала.

id-12938493

Реалізувати режим безшумної охорони можна, якщо відключити сирену. Це корисна функція в густонаселених районах вночі, хоча й у сирени, яка реве, є певний ефект відлякування.

Але за статистикою її звук частіше шкодить навколишнім, ніж зловмисникам.

Как выбрать автосигнализацию #3 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

У двосторонньої сигналізації Convoy MP-50 LCD типовий набір охоронних і службових функцій і доступна ціна. Головний брелок з РК-екраном гарантує інформативність і комфорт охоронної системи. У комплект входить додатковий, простіший брелок без функції пейджінга, зазвичай він використовується як запасний варіант

Тенденція останнього часу – поступова відмова від брелоків. Навіщо носити з собою зайвий, нехай і невеликий, гаджет, якщо замість нього можна використовувати звичні смартфон або планшет ?

У просунутих моделях з GSM / GPRS-модемом досить встановити фірмовий додаток, поставити «сімку» в блок сигналізації та зареєструвати її – і все, отримуєш повний контроль в зоні покриття вибраного мобільного оператора.

Керувати такою моделлю зручно: не потрібно пам'ятати різні комбінації натискань і вдивлятися в маленький РК-екран.

id-18931118

У таких системах зазвичай передбачено управління і за допомогою SMS (або DTMF-кодів), але це вже архаїчно на тлі сучасних аплетів під Android та iOS.

Також в нових моделях (зокрема Pandora) зустрічається Bluetooth-адаптер, який можна використовувати як інтерфейс ближньої зони дії, а також для імобілайзера.

Как выбрать автосигнализацию #4 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

У топової сигналізації Pandora DXL-4710 є підтримка 4G, Bluetooth, CAN / LIN-протоколів, вбудований блок навігації та автозапуск двигуна й можливість управління зі смартфона

Вибираємо тип коду управління

Як брелок взаємодіють з сигналізацією? На перший погляд, все просто: ми натискаємо потрібні кнопки, і він передає сигнал на антену, приєднану до центрального блоку.

Щоб цей сигнал не перехопили зловмисники спеціальним сканером – його треба якось кодувати.

Найпростіший і вже застарілий код – статичний. Він незмінний та дуже нестійкий до злому.

З цієї причини виробники перейшли на динамічний («плаваючий») код. У динамічних сигналізацій брелок щоразу генерує новий код на основі секретного програмного ключа та відправляє на центральний блок, де перевіряється його справжність.

Метод злому «грубою силою» – перебирання всіх можливих комбінацій – тут не пройде. Якщо центральний блок прийме кілька неправильних кодів, він на певний час перестане реагувати навіть на правильні натискання.

На жаль, секретні програмні ключі з часом потрапили до рук зловмисників, які навчилися на їх основі обходити динамічний захист.

Викрадачі за допомогою сканера (код-граббер) спочатку визначають тип сигналізації, потім обчислюють потрібний код за допомогою горезвісних ключів, глушать сигнал рідного брелка та імітують його роботу, змушуючи сигналізацію відключити режим тривоги.

id-12142920

Розробники пішли далі та запропонували діалоговий код.

З його допомогою брелок і центральний блок обмінюються сигналами, щоб не помилитися у визначенні справжнього власника автомобіля.

Хоча діалоговий код часто називають абсолютно стійким до злому, і його можна обдурити. Інша справа, що зробити це буде куди складніше, ніж у випадку інших кодів.

Как выбрать автосигнализацию #5 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Популярна сигналізація з діалоговим кодом StarLine A63 ECO. Як дві людини спілкуються між собою, так і брелок з центральним блоком «ведуть розмову», щоб виключити підміну. Потенційно слабке місце діалогового коду – нешифрований (статичний) запит

Тож як захистити своє авто? Вжити додаткових заходів безпеки.

Наприклад, на стоянках біля супермаркетів, де люблять бувати викрадачі, вмикати захист за допомогою кнопки Valet або ж пасивною постановкою. В цьому випадку брелок нічого не випромінює в ефір, отже зловмисникам нічого сканувати.

Вибираємо датчики удару

Найчастіше «сигналки» відстежують відкриття дверей, капота та багажника, причому в деяких моделях для цих зон є окремі входи.

Але в автомобіль можна проникнути й не відкриваючи дверей – наприклад, розбивши скло. Щоб цього уникнути, ставлять датчики удару. Як правило, вони йдуть в комплекті.

Как выбрать автосигнализацию #6 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Двозонний датчик удару. Зелений світлодіод відображає спрацьовування зони попередження, при цьому сигналізація три рази пікає при легких ударах, а червоний – зони тривоги. Потенціометр регулювання тут один, тож настройка не буде особливо точною

У простих моделей одна зона спрацювання – удар, у більш просунутих двозонних – удар і попередження. У останніх може бути регулювання чутливості однієї або двох зон.

Закріплюйте ці датчики на міцній основі, наприклад, на металевих частинах кузова. Вибирайте таке розташування, щоб вони приблизно однаково реагували на удари з різних боків. Після чого поекспериментуйте з налаштуванням чутливості.

У сучасних сигналізацій середнього та високого рівнів вбудовані датчики удару зазвичай суміщені з гіроскопами і датчиками нахилу. Їх легко ставити та налаштовувати, і найголовніше – з'являється захист від буксирування та піддомкрачування.

Вибираємо датчики об'єму

На жаль, датчики удару не реагують на тихе проникнення в салон – наприклад, якщо вирізати або видавити скло. Для боротьби з тихим проникненням використовують датчики об'єму, які потрібно купувати окремо, але роз'єм для них зазвичай є в будь-який «сигналці».

Датчик об'єму випромінює та потім приймає ультразвукові хвилі. Тому його важливо закріпити там, де він менше екрануватиметься елементами салону, зокрема сидіннями. Найкраще місце – на передній частині стелі.

Якщо в салоні виникає рух, датчик об'єму його реєструє та дає сигнал охоронній системі. Важливо тільки його правильно налаштувати.

При високій чутливості датчика, він буде постійно помилково спрацьовувати, коли поруч пройдуть випадкові перехожі або проїдуть автомобілі. Охоронну систему можуть «нервувати» дощ і гілки дерев, що розгойдуються від вітру поблизу машини.

Але й надмірно зменшувати чутливість не можна – зі зрозумілих причин.

Також сигналізація може використовувати сигнали з ланцюга запалювання, педалі гальма, ручного гальма та датчика швидкості. Ці входи допоможуть реалізувати автозапуск або замикання дверей, автомобіль, який рушив з місця, викличе спрацьовування сигналізації.

Как выбрать автосигнализацию #7 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Датчик об'єму з двома зонами – попередження та тривоги. Кожна зона налаштовується окремо, що дозволяє гнучко налаштувати захист. Але найважливіше розмістити датчик грамотно

Вибираємо адаптери CAN і LIN шин

Адаптери CAN і LIN шин бувають вбудованими та опціональними. За допомогою цих адаптерів під час установки сигналізації можна підключитися до потрібних шин автомобіля.

Після підключення адаптерів, сигналізація отримуватиме потрібну інформацію: стан дверей (відкриті або закриті), швидкість автомобіля, обороти двигуна, температура в салоні.

Как выбрать автосигнализацию #8 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

В сучасних сигналізациях додаткова функціональність реалізується знімними модулями, наприклад CAN і GSM. Це дуже зручно та практично

Це спрощує комутацію сигналізації, не потрібно серйозно втручатися в штатну проводку. Також сигналізація отримує можливість управляти додатковими пристроями автомобіля – електросклопідйомниками, механізмами складання дзеркал заднього виду, може закривати замки тощо.

Іноді якийсь датчик або кінцевий вимикач може погано функціонувати. Щоб уникнути помилкової тривоги, сигналізація його вимикає. Така функція називається «обхід несправності».

Стійкість системи в такому випадку знижується, тож при нагоді не лінуйтеся перевірити, в чому причина – у дверях, які нещільно закриті, або у відмові якогось датчика. Якщо справа в останньому, не відкладайте його ремонт або заміну.

Как выбрать автосигнализацию #9 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Звичайна сирена підключається до центрального блоку сигналізації та від нього ж отримує живлення для роботи. Якщо блок вимкнули силою, сирена теж замовкне. Якщо у сигналізації автономні сирени з вбудованою батареєю, навіть якщо викрадачі її знешкодять, вона продовжить працювати. Зрозуміло, це не стосується «м'якого» відключення за допомогою сканера. Власнику автономної сирени бажано возити з собою спеціальний ключ для неї, щоб відключити, якщо сигналізація дасть збій

Вибираємо системи блокування

Якщо зловмисник проник в салон, щоб викрасти авто, а не просто вкрасти особисті речі власника, допоможуть системи блокування.

У сигналізаціях зазвичай є як мінімум один вихід для підключення реле блокування стартера, іноді його вже вбудовано в сам центральний блок.

Якщо реєструється сигнал тривоги, живлення на стартер блокується. Це допоможе захистити й ланцюги живлення бензонасоса або системи запалювання, головне – правильно виконати комутацію, щоб забезпечити захист та не збільшити споживання струму в режимі спокою.

Все це дозволяє реалізувати функцію пасивного імобілайзера блокування стартера / двигуна.

У сигналізаціях високого рівня зустрічається активний імобілайзер, який працює по Bluetooth або іншому радіоканалу та управляється радіоміткою.

Двигун запускається, тільки коли мітка знаходиться в радіусі сканування сигналізацією. Це помітно підвищує стійкість до викрадення.

Как выбрать автосигнализацию #10 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Ця радіопозначка Pandect BT-760 потрібна для розблокування активного імобілайзера сигналізації. Якщо її немає, незалежно від стану охорони двигун завести не вдасться. Головне – правильно підключити його блокування. Для функції Anti-Hijack мітка теж стане в пригоді

Однак дротові реле вже мало допомагають проти досвідчених викрадачів. Тому радимо звернути увагу на бездротові рішення, які можуть працювати по Bluetooth або іншому стандарту.

Вони відмінно підійдуть для блокування будь-якого ланцюга в автомобілі, причому зловмисникові буде складно відстежити його місце. На жаль, такі рішення поки що доступні тільки в досить дорогих сигналізаціях.

Как выбрать автосигнализацию #11 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Такі бездротові реле можна розмістити в будь-якій частині автомобіля, захистивши потрібний ланцюг. Знайти їх в такому випадку буде непросто – жодних дротів до блоку сигналізації не йде

Вибираємо протирозбійну функцію Anti-Hijack

Протирозбійна функція Anti-Hijack в залежності від моделі та налаштувань може працювати по-різному. Наприклад, цей режим можна увімкнути заздалегідь, якщо ви не надто довіряєте попутнику.

Якщо після цього спрацює кінцевий вимикач двері при включеному запалюванні, сигналізація вважатиме, що вас насильно змусили покинути автомобіль і послідовно увімкне доступні блокування двигуна, а також сирену та світлові сигнали.

Зазвичай охоронна система зупиняє автомобіль через деякий час, щоб зловмисник міг від'їхати на певну відстань. Це дасть шанс власнику уникнути повторного спілкування з викрадачами.

Якщо автомобіль був зухвало викрадений на ваших очах, але у вас залишився брелок, можна увімкнути активний режим анти пограбування, який діє за тією ж схемою. Вимикається Anti-Hijack зазвичай за допомогою сервісної кнопки Valet, причому потрібне введення секретного коду.

В сучасних високорівневих сигналізаціях є зовнішні або вбудовані GPS / ГЛОНАСС-модулі. Вони приймають сигнал з навігаційних супутників, обчислюють місце розташування автомобіля та передають координати власнику.

Как выбрать автосигнализацию #12 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Зовнішній GPS-модуль, за допомогою якого сигналізація визначить місце перебування автомобіля

Вибираємо функції центрального замка

У всіх сигналізацій є виходи для підключення функції центрального замка.

Вони оснащені реле, щоб можна було під'єднувати приводи-актуатори безпосередньо, без додаткового модуля управління. Багато моделей сигналізацій дозволяють реалізувати функцію двоетапного відкривання дверей, т.зв. «американський тип ЦЗ».

Для цього потрібно до додаткового виходу сигналізації підключити реле та налаштувати відповідно до інструкції.

При першому натисканні на кнопку «зняти з охорони» брелок відкриє тільки двері водія, інші двері відкриються при повторному натисканні на цю кнопку.

У всіх сигналізацій є додаткові виходи, які можна залучити для різних функцій.

Частина каналів управляються з брелка, інші активуються відповідно до певних подій (тривога, запуск двигуна, постановка або зняття з охорони) і це залежить від конкретної моделі.

Практично у всіх сигналізацій є вихід для управління електрозамком багажника, зазвичай він умовно позначається як CH2.

Деякі моделі оснащені силовим виходом – їх можна безпосередньо підключати до замку. Але часто вбудованого реле в центральному блоці немає, і потрібно залучити зовнішнє, щоб не вивести з ладу транзисторний ключ.

Додаткові виходи нерідко можна програмувати: задавати тривалість в секундах, змінювати тип сигналу – імпульсний, таймерний, постійний тощо. До них можна підключити блокування двигуна або зовнішній пейджер.

У сигналізаціях можна реалізувати функцію «ввічливе підсвічування» – коли авто знімається з охорони, лампа в салоні ненадовго спалахує. Вона корисна в темний час доби на автомобілях, в яких така опція може бути недоступною штатно.

Практично завжди є можливість налаштувати функцію закривання вікон електросклопідйомниками під час постановки на охорону. Відповідний вхід сигналізації програмується та підключається до них через реле.

На перший погляд, корисна функція, але в такому випадку немає контролю закривання вікон. Крім того, вибір тривалості імпульсу часто обмежена буквально кількома значеннями (наприклад, 2, 10 та 30 секунд).

Короткий імпульс не дасть вікнам повністю закритися, а тривалий призведе до того, що після повного закриття двигуни склопідіймача будуть перевантажені.

І хоча останні зазвичай оснащуються термозапобіжниками, краще використовувати окремий доводчик скла, який підключається до того ж додаткового каналу сигналізації.

Вибираємо функції автозапуску

У сучасних двосторонніх сигналізацій зустрічається функція автозапуску двигуна.

Це можливість дистанційного запуску двигуна автомобіля в ручному режимі  по команді з брелока, або в автоматичному – без участі власника, за сигналом годинника реального часу, таймера або датчика температури.

Как выбрать автосигнализацию #13 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

У сигналізаціях Pandora і Starline використовується опціональний модуль автозапуску. У ньому розміщені реле для комутації ланцюгів запалювання, стартера та аксесуарів. Всі логічні операції виконуються всередині центрального блоку сигналізації

Хоча при запуску по годиннику та таймеру теж потрібен сигнал з брелка, адже зазвичай в центральному блоці сигналізації немає жодних засобів відліку часу. Тому продумайте, чи «дістане» брелок до автомобіля.

У деяких моделях є можливість запуску відповідно до напруги акумуляторної батареї, завдяки чому її можна періодично автоматично заряджати.

Якщо ваш автомобіль оснащений штатним імобілайзером, то для функції автозапуску вам доведеться поставити обхідник. Це невеликий модуль з вбудованою антеною, в яку потрібно вкласти ключ або чип з нього та підключити до певного входу сигналізації.

Зовнішня передавальна антена обхідника розміщується близько колонки керма так, щоб приймач штатного імобілайзера зміг отримувати від неї сигнал підтвердження.

Під час запуску сигналізація дає команду обхіднику зчитати код ключа, а потім він передає його безконтактним шляхом на штатний імобілайзер.

Деяких автолюбителів бентежить, що в машині постійно знаходиться ключ до автомобіля. Щоб знизити можливий ризик, радимо надійно заховати обхідник в важкодоступному місці.

Альтернативний варіант – просунуті моделі з функцією клонування ключа. Така сигналізація підключається через спеціальний порт до штатного імобілайзера, налаштовується (сканує ключ, для цього потрібен доступ до інтернету) та при дистанційному або автоматичному запуску вимикає блокування.

Как выбрать автосигнализацию #14 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Безключеві обхідники штатного імобілайзера – нове слово в автомобільних охоронних системах. Тепер не потрібно ховати ключ всередині автомобіля. Господарю спокійніше, і страховим компаніям – теж

Практично всі сигналізації з автозапуском можуть працювати як з механічною (РКПВ), так і автоматичною (АКПП) трансмісією.

Багато власників РКПВ звикли користуватися замість штатного гальма стоянки першою передачею.

Дистанційний запуск може призвести до того, що автомобіль «на передачі» рушить з місця та відправиться в самостійну, але коротку подорож.

Щоб цього не сталося, в сигналізації зазвичай є функція перевірки логічної нейтрали. Коли ви приїхали на місце та збираєтеся вийти з автомобіля, «затягніть ручник», після чого вимикайте запалювання.

Двигун продовжить працювати – увімкнеться т.зв. підтримка ланцюга запалювання. Ви виходите з автомобіля, закриваєте двері, ставите авто з брелка на охорону та двигун перестає працювати. Так система виключила можливість стоянки «на передачі» та проблем при автозапуску не виникне.

Система контролює запуск двигуна за різними параметрами. Найпопулярніший спосіб – сигнал на контрольній лампочці генератора (рідше – лампі тиску масла). Як тільки сигнал з'являється – прокрутка стартера припиняється.

Контроль за тахометром надійніший, але він є не у всіх моделях. Іноді зустрічається й контроль відповідно до бортової напруги, на початку роботи двигуна вона зростає.

Це найгірший варіант, адже сучасні генератори під час пуску нарощують напругу плавно, тож стартер буде крутитися довше, ніж потрібно.

Варіант «без контролю» підійде тільки тим, кому не шкода стартер, який часто працюватиме в рознос, або автозапуск планується використовувати в одиничних випадках.

У моделях з CAN-адаптером сигнал «обороти двигуна» можна отримати за однойменною шиною – без додаткових комутацій. Ще один плюс в скарбничку таких рішень.

Взимку зручно використовувати функцію запуску згідно з температурою. Досить вказати її нижню межу, досягнувши якої двигун запуститься для прогріву.

Це особливо корисно для дизелів, тільки важливо врахувати сумісність з обраною сигналізацією. Вона має враховувати готовність дизельного двигуна до пуску, тобто автозапуск має починатися не раніше, ніж загориться лампочка Wait-to-Start на панелі приладів.

Корисні поради

Якщо є можливість – вибирайте нестандартну установку сигналізації. В автосалоні вам таке навряд чи запропонують, тому пошукайте перевірених установників. Будь-яку стандартну установку можна та потрібно доповнити хоча б парою оригінальних блокувань.

Якщо ви не дружите з автоелектронікою, краще довірити установку сигналізації професіоналам. Інакше можливі сюрпризи – від акумулятора, який сів, до неможливості завести автомобіль.

Запам'ятайте, як можна вимкнути або обійти блокування двигуна, щоб запустити мотор, якщо сигналізація зламається. Спробуйте хоча б раз зімітувати таку ситуацію, щоб отримати потрібні навички. Адже відмова може статися у найневідповідніший момент.

Якщо користуєтеся пасивною постановкою на охорону, пам'ятайте, що двері машини блокуються незалежно від того, чи взяли ви з собою ключі. Щоб потім не вирізати ущільнювач або не вибивати скло, замовте дублікат ключа та надійно сховайте його десь під днищем. А якщо такої запаски немає, можливо, буде дешевше звернутися у фірму, яка займається відкриттям замків.

На жаль, жодна сигналізація не гарантує повної безпеки та безвідмовності. Не покладайтеся на неї повністю та завжди враховуйте людський фактор.

Якщо потрібен високий рівень безпеки, нехай і чималою ціною – застрахуйте автомобіль. Як варіант – встановіть GPS-систему. Це якісно новий рівень захисту, але і її за бажанням можна знешкодити.

Как выбрать автосигнализацию #15 - фото в блоге (гиде покупателя) hotline.ua

Сподіваємося, що наш гід покупця допоможе вам вибрати автомобільну сигналізацію, та бажаємо вдалих покупок з Хотлайн!

Автор: Олександр Шерстюк

Як вибрати Автосигналізації